با تغییرات مدیریتی در سامسونگ، توجه این شرکت بر روی بخش نرم‌افزار خواهد بود

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند از لحاظ سهم در بازار است. این شرکت دوشنبه‌ی گذشته اعلام کرد که مدیر عامل بخش موبایل، جی کی شین جای خود را به دی جی کو خواهد داد. اما با توجه به گذشته‌ی درخشان کو در زمینه‌ی نرم‌افزاری چه آینده‌ای در انتظار بخش موبایل سامسونگ است؟
تبلیغات

سامسونگ به تازگی مدیر عامل بخش موبایل خود را تغییر داد و دی جی کو این مقام را تصاحب کرد. شاید بسیاری کو را نشناسند اما او فردی است که مدیریت پروژه‌هایی مانند ناکس سامسونگ را برعهده داشته و به تازگی فرد تاثیرگذاری در راه‌اندازی سرویس سامسونگ پی نیز بوده است. سرویسی که شرایط خوبی در حال حاضر دارد.

بنابر گزارش‌های جدید، این تغییر به معنای توجه بیشتر سامسونگ بر روی نرم‌افزار خواهد بود. سامسونگ سال گذشته تمرکز زیادی بر روی ارائه‌ی نوآوری‌های بسیار در زمینه‌ی سخت‌افزار داشت، این در حالی بود که نرم‌افزار این شرکت نتوانست با سرعتی که سخت‌افزار رشد می‌کرد، پیشرفت کند. برای نمونه معرفی گوشی با لبه‌های خمیده که یک نوآوری در زمینه‌ی سخت‌افزاری بود، ویژگی‌های نرم‌افزاری خاصی نداشت و نتوانست بخش موبایل سامسونگ را به سوددهی برساند.

هر چند که ساخت گوشی با لبه‌های خمیده یک نوآوری خارق‌العاده بود اما آقای شبن نتوانست پیش‌بینی خوبی از بازار کند و دستور ساخت تعداد بیشتری اس ۶ معمولی به جای اس ۶ اج را داد، این در حالی بود که علاقمندان اقبال بیشتری به سمت نسخه‌ی اج این گوشی داشتند.

هر چند نمی‌توان تلاش‌های آقای شین را نادیده گرفت. زمانی که او سکان هدایت بخش موبایل را در دستان خود گرفت، سامسونگ تنها ۹۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش می‌رساند اما این مقدار در سال گذشته در حدود سه برابر شده و به ۳۱۸.۲ میلیون دستگاه رسیده است.

با این حال سامسونگ با رقبای قدری دست و پنجه نرم می‌کند. اپل بازار گوشی‌های هوشمند بالا رده را در دست خود گرفته و شرکت‌هایی مانند شیائومی و هواوی کنترل بخش میان رده و پایین رده را در دست خود دارند و توانسته‌اند دو بازار بزرگ آمریکا و چین را تحت سلطه‌ی خود بگیرند. در نتیجه نیاز به ایجاد تغییر احساس می‌شد و سامسونگ برای ایجاد این تغییر تصمیم گرفت تا کو را جایگزین جی کی شین کند. گرگ رو، تحلیل‌گر و کارشناس در این خصوص به بلومبرگ می‌گوید:

این تغییر نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات سخت‌افزاری به تنهایی برای موفقیت یک شرکت کافی نیستند.

باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چه تغییراتی در زمینه‌ی نرم‌افزاری ایجاد خواهد کرد. یکی از بزرگ‌ترین انتقادات، سنگین بودن تاچ ویز است که سامسونگ در حال کار بر روی سبک‌تر و ساده‌تر کردن آن است و شایعات خبر از همکاری گوگل و این شرکت برای ایجاد بهبود در رابط کاربری تاچ ویز می‌دهند. به علاوه سامسونگ در حال طراحی اکوسیستمی همه‌گیر است، سیستم عاملی که بتواند تبلت‌، گوشی هوشمند، تلویزیون و سایر لوازم الکتریکی هوشمند را به هم متصل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات