کوالکام نام چیپست‌های اسنپدراگون 618 و 620 را تغییر داد

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام بارها نام پردازنده‌های خود را تغییر داده است، در تازه‌ترین تغییر نام این شرکت شاهد هستیم که نام پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۱۸ و ۶۲۰ به اسنپدراگون ۶۵۰ و ۶۵۲ تغییر پیدا کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تغییر نام پردازنده‌های شرکت کوالکام امر تازه‌ای نیست و بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم. با معرفی اسنپدرگون S4 شاهد تغییر نام مدل‌های دیگر پردازنده‌های این شرکت به S1، S2 و S3 بودیم. مدتی پس از آن شاهد تقسیم‌بندی چیپست S4 به ۴ گروه پلی، پلاس، پرو و پرایم بودیم. با معرفی اسنپدراگون ۸۰۰ بار دیگر شاهد تغییر نام سری‌های قبلی به اسنپدراگون ۲۰۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ بودیم.

پیش از این تغییر نام جدید همگان تصور می‌کردند که کوالکام دست از این گونه تغییر نام‌ها برداشته است. اوایل سال ۲۰۱۵ کوالکام اسنپدراگون ۶۱۸ و ۶۲۰ که به ترتیب شش و هشت هسته‌ای بودند را معرفی کرد. از این پس این دو را باید به ترتیب اسنپدراگون ۶۵۰ و اسنپدراگون ۶۵۲ بنامیم.

کوالکام علت این تغییر نام را ایجاد تمایز بین این دو پردازنده با پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۱۵ و ۶۱۷ اعلام کرده است. به نظر می‌رسد مدل‌های ۶۵۰ و ۶۵۲ با واحد پردازش گرافیکی جدید و بهبودهایی در زمینه قابیلت‌های دوربین همراه باشند. در حقیقت کوالکام به دلیل همین بهبود‌ها و متمایز بودن توانایی‌های پردازنده‌های جدیدش با اسنپدراگون ۶۱۵ و ۶۱۷ این خانواده جدید را ایجاد کرده است. یکی از ایراداتی که به این نام‌گذاری جدید گرفته شده است فاصله ۱۰ ماه بین معرفی این پردازنده‌ها و تغییر نام است.اسنپدراگون ۶۵۰ که پیش از این با نام اسنپدراگون ۶۱۸ شناخته می‌شد از دو هسته‌ی Cortex-A72 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. اسنپدراگون ۶۵۲ نیز که پیش از این با نام اسنپدراگون ۶۲۰ شناخته می‌شد دارای چهار هسته‌‌ی Cortex-A72 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز است. هر دوی این پردازنده‌ها از پردازنده‌ی گرافیکی جدید آدرنو ۵۱۰ بهره خواهند برد که از صفحه‌نمایش‌‌های QHD و فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کند.

اولین گوشی هوشمندی که قرار است از اسنپدراگون ۶۵۲ (۶۲۰) استفاده کند، گلکسی A9 سامسونگ است. اوایل سال آینده میلادی احتمالا شاهد معرفی تعداد بیشتری از گوشی‌ها با این پردازنده‌ها خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات