سونی در حال توسعه‌ی فناوری جدید برای افزایش ۴۰ درصدی شارژدهی باتری‌ها است

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی در گذشته نشان داده است که شارژدهی باتری برای این شرکت اهمیت بالایی دارد. پرچمداران سونی عموما عمر باتری بالاتری نسبت به رقبا داشته‌اند و حالا به نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی در نظر دارد تا با استفاده از نوع دیگری از واکنش در باتری‌ها، شارژدهی آن‌ها را بیشتر نیز بکند.
تبلیغات

گوشی‌های پرچمدار سونی به داشتن شارژدهی مناسب در زمینه‌ی باتری مشهور هستند که نشان از اهمیت بالای این موضوع برای شرکت ژاپنی دارد. حالا به نظر می‌رسد با توجه به کند بودن روند پیشرفت در زمینه‌ی باتری‌ها، سونی خود دست به کار شده و قصد دارد تا با تغییر در واکنش‌هایی که درون باتری رخ می‌دهند شارژدهی آن‌ها را تا ۴۰ درصد بهبود ببخشد.

بنابر گزارش منتشر شده توسط Nikkei ژاپن، سونی قصد دارد تا با استفاده از سولفور در باتری‌ها شارژدهی آن‌ها را افزایش دهد، اما مشکل اینجا است که تجاری کردن فناوری مذکور تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طول خواهد انجامید.

دلیل عدم استفاده از سولفور در گذشته این بوده است که در هر بار شارژ باتری الکترودها تجزیه می‌شوند. به نظر می‌رسد سونی توانسته با معرفی محلول جدید الکترولیت بر این مشکل غلبه کند و در حال تست کردن این محلول است تا از عملی بودن آن اطمینان حاصل کند.

اما استفاده از محلول جدید نه تنها باعث افزایش عملکرد می‌شود بلکه باعث خواهد شد تا باتری سولفوری دارای ظرفیت یکسان با رقیب لیتیوم یونی خود، ۳۰ درصد فضای کمتری را اشغال کند. این عامل نیز می‌تواند باعث بالا رفتن ظرفیت باتری‌ها شود.

به علاوه می‌توان گوشی‌های باریک و کوچک با شارژدهی باتری مناسب نیز تولید کرد. سونی به ساخت گوشی‌ها با شارژدهی مناسب باتری معروف است و این فناوری نیز می‌تواند به این شرکت بیشتر از قبل نیز کمک کند.

همچنین این فناوری می‌تواند فرصت تجاری مناسبی برای سونی باشد. همان طور که این شرکت در حال حاضر حسگرهای دوربین خود را به شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند می‌فروشد، می‌تواند از طریق باتری‌های جدید خود نیز فرصت کسب درآمد ایجاد کند. هر چند زمان زیادی تا تجاری شدن این فناوری باقی مانده اما امکان افزایش شارژدهی باتری‌ها ارزش این انتظار را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات