ایلان ماسک وقوع جنگ جهانی سوم را تنها مانع برای رسیدن به مریخ می‌داند

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
رسیدن به مریخ و کلونی‌سازی در این سیاره را باید یکی از اهداف ایلان ماسک خواند. اسپیس‌ایکس یکی از کمپانی‌های ماسک است که به منظور توسعه‌ی موشک‌های برگشت‌پذیر به زمین برای رسیدن به مریخ تلاش می‌کند. ماسک در آخرین مصاحبه‌ی خود از نگرانی شخصی‌اش برای رسیدن به مریخ در صورت درگرفتن جنگ جهانی سوم پرده برداشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایلان ماسک را باید یکی از نام‌های تاثیرگذار دنیای فناوری خواند که سرمایه‌ی خود را در مسیر پیشرفت بشریت صرف می‌کند. یکی از کمپانی‌هایی که ماسک در اختیار دارد، اسپیس ایکس است. این کمپانی در حال حاضر تمرکز خود را روی توسعه‌ی موشک‌هایی قرار داده که می‌توانند پس از پرتاب دوباره به سطح زمین بازگشته و برای پرتاب مجدد آماده شوند. هرچند هیچ یک از آزمایش‌های اسپیس ایکس تاکنون موفقیتی را در پی نداشته، اما ماسک ناامید نشده و در نظر دارد تا رسیدن به هدف خود که کلید کاهش هزینه‌ی سفرهای فضایی و رسیدن به مریخ است، به کار خود ادامه دهد.

ماسک در آخرین مصاحبه‌ی خود در مورد جزئیات پروژه‌هایی که در نظر دارد تا روزی وارد فاز اجرایی شوند، سخن گفته است. هایپرلوپ، تسلا، توسعه ی لباس‌های فضایی و همانطور که اشاره کردیم سفر به مریخ را باید چندین پروژه‌ی سرآمدی خواند که ماسک و مجموعه‌ی تحت نظرش در پی اجرای آن هستند. ماسک سفر و کلونی‌سازی در سایر سیارات را به نوعی وظیفه‌ی انسان می‌داند. ماسک نگرانی خاصی از چالش‌های تکنیکی موجود در مسیر رسیدن به مریخ نداشته و آنچه که ذهن او را مشغول کرده، مسائلی است که می‌تواند روی کره‌ی زمین اتفاق افتاده و ماسک را از رسیدن به اهداف خویش دور کند.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

من فکر می‌کنم نمی‌توانیم احتمال درگرفتن جنگ جهانی سوم را از نظر دور کرده یا آن را غیرممکن تلقی کنیم. در سال ۱۹۱۲ بشر دوران جدیدی را برای صلح و همزیستی مسالمت آمیز اعلام کرد؛ بطوریکه حتی دوران جدید را به عنوان عصرطلایی نام نهادند که در آن امکان رخدادن جنگ بسیار کم بود. اما پس از مدت کوتاهی جهان با جنگ جهانی اول و دوم دست به گریبان شد که جان میلیون‌ها نفر را گرفت و منابع بسیاری از کشورها را صرف خود کرد. اما این پایان ماجرا نبود و پس از جنگ جهانی دوم نیز همگان شاهد درگرفتن جنگ سرد بودند. با این وجود به نظر می‌رسد احتمال وقوع جنگ سوم جهانی نیز متصور است و در صورت وقوع چنین نبردی باید در انتظار حوادثی خانمان سوزتر باشیم.

همانطور که می‌دانید در کنار توسعه‌ی راهکارهای جدید برای زندگی، ماسک یکی از افرادی است که روی خوشی به توسعه‌ی هوش مصنوعی نشان نداده و حتی در این مسیر بنیادی غیرانتفاعی را نیز با همکاری سایر افرادی که با وی هم عقیده هستند، تشکیل داده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات