گزارش تصویری زومیت از مراسم سالیانه‌ی برند آنر در چین

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
مطالعه 10 دقیقه
دو سال پیش هواوی، برند جدیدی را با نام آنر (Honor) رونمایی کرد تا با آن مخاطب جوان را هدف قرار دهد. این کمپانی هر سال برای آشنایی مردم با این برند، مراسم بزرگی را در چین برگزار می‌کند تا کاربران بتوانند با محصولات برند آنر و شرکای تجاری هواوی برای این برند از نزدیک آشنا شوند. در ادامه با گزارش اختصاصی زومیت از این مراسم همراه باشید.
تبلیغات

 هواوی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی همراه است اما تجارت اصلی این شرکت، طراحی و تولید محصولات مخابراتی و شبکه و طراحی زیرساخت‌های پایه برای راه‌اندازی شبکه‌های بزرگ مخابراتی است. توان مهندسی، دانش فنی و قدرت تولیدی این کمپانی بزرگِ چینی باعث شد تا پس از مدت کمی از ورود به بازار گوشی‌های هوشمند، بتواند در بازارهای مختلف از جمله بازار ایران سهم قابل‌ ملاحظه‌ای را کسب کند. هواوی در حال حاضر رتبه‌ی یک را در بازار چین دارد و همچنین براساس ادعای این شرکت در حال حاضر، هواوی از نظر میزان فروش در بازار ایران نیز رتبه‌ی اول را در اختیار دارد.

از دو سال پیش هواوی برای رقابت در بازار آنلاین برند جدیدی را با نام Honor معرفی کرد. آنر در چین با وجود اینکه متعلق به هواوی است اما یک برند مستقل با مدیریت و ساختار سازمانی مجزا به حساب می‌آید و این نشان‌دهنده‌ی اهمیتی است که این برند برای هواوی دارد. آنر در چین تنها از طریق فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسد. با وجود اینکه آنر سال گذشته از طریق فروشگاه‌های فیزیکی در ایران عرضه شد اما هواوی تصمیم گرفته است که محصولات جدید برند آنر را تنها از طریق فروشگاه‌های آنلاین بفروش برساند.

ورودی فسیتوال آنر در شنزنگ چین

هوای امسال نیز همچون سال گذشته به مناسبت دومین سالگرد فعالیت برند آنر، فیستوال بزرگی را در شانزنگ چین برگزار کرد تا علاقمندان به این برند بتوانند از نزدیک با جدیدترین گوشی‌های هوشمند، ابزارهای پوشیدنی و راه‌حل‌هایی که برای هوشمند سازی منازل و اینترنت اشیاء طراحی شده‌اند آشنا شوند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با شرکای بزرگ آنر از گوگل تا بایدو نیز آشنا شوند.

honor aniversary 2015 zoomit 04 641c9

به هر کدام از شرکای تجاری آنر، یک غرفه اختصاص داده شده است تا بتوانند سرویس‌ها و محصولات خود را به علاقمندان آنر معرفی کنند. این فرصت مناسبی برای شرکای تجاری آنر است تا بتوانند مستقیم با مخاطب خود نیز در ارتباط باشند.

honor aniversary 2015 zoomit 03 2ad07

یکی از شرکای تجاری هواوی در برند آنر، شورلت است. هواوی تلاش می‌کند تا در هوشمند سازی خودروها و پشتیبانی از گوشی‌های آنر با این کمپانی بزرگ همکاری کند.

honor aniversary 2015 zoomit 05 44ff6

در این غرفه ربات‌هایی که از طریق گوشی‌های آنر کنترل می‌شوند فوتبال بازی می‌کنند. افراد دو تیم شده و هر کدام از طریق گوشی یک ربات را کنترل می‌کنند. آن‌ها باید تلاش کنند تا با جابجایی ربات‌ها، توپ را وارد دروازه کنند.

honor aniversary 2015 zoomit 06 7f47e

هواوی از تیم توسعه دهنده‌ی این ربات‌ها حمایت می‌کند تا بتوانند ربات‌ها را بیش‌تر توسعه داده و از آن‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

honor aniversary 2015 zoomit 16 0a0f7

یک نرم‌افزار برای کنترل ربات‌ها روی گوشی‌های آنر نصب شده است تا بصورت بی‌سیم به ربات‌ها متصل شده و کنترل کامل آن‌ها را در اختیار کاربر قرار دهد. رابط کاربری نرم‌افزار نیز شباهت بسیاری به بازی‌های موبایل دارد تا کنترل ربات آسان شود.

honor aniversary 2015 zoomit 07 7da4c

شعار آنر، Be Honor, Be Brave است و از این رو، هواوی مخاطب خود را به شجاع بودن دعوت می‌کند. در این بخش جوانان بر روی فضای خاصی که طراحی  شده است، اسکیت می‌کنند تا مخاطب برند آنر که اغلب نیز جوان هستند را سرگرم کنند.

honor aniversary 2015 zoomit 08 9496b

این غرفه به یک بازی موبایل اختصاص دارد، یک بازی چینی به سبک RPG که ظاهرا با حمایت آنر توسعه داده می‌شود. سازندگان بازی خود را شریک تجاری آنر می دانند و مخاطب آن‌ها می‌توانند با سازندگان بازی از نزدیک آشنا شود.

honor aniversary 2015 zoomit 09 68fba

با وجود اینکه تقریبا تمامی سرویس‌های گوگل از جمله، موتور جستجو، یوتیوب، نقشه‌، جیمیل در چین فیلتر هستند اما گوگل در فیستوال آنر غرفه دارد. یکی از مدیران بازاریابی گوگل که در این غرفه حضور داشت، از ارتباط نزدیک بین گوگل و هواوی در کشورهای مختلف گفت و اعلام کرد که دو شرکت تلاش می‌کنند تا سرویس‌های گوگل به بهترین شکل بر روی گوشی‌های هواوی کار کنند.

honor aniversary 2015 zoomit 10 19ba7

یکی از سرویس‌هایی که گوگل در این غرفه بر روی آن تمرکز کرده Cultural Institute است که در آن بیش از ۶ میلیون عکس، ویدیو و سند مرتبط با فرهنگ ذخیره شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران از طریق این سرویس می‌توانند تور مجازی در موزه‌ها داشته و به اطلاعات جامعی در این باره دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به این سرویس تنها کافی است به وب سایت google.com/culturalinstitute مراجعه کنید.

honor aniversary 2015 zoomit 11 f6240

گوگل در این بخش نیز اپلیکیشن androidify را معرفی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند کاراکتر اندروید را با اضافه کردن لباس، کفش، سیبیل و غیره تغییر داده و به اشتراک بگذارند. در این اینجا کارکتری که کاربران تغییر داده بودند از طریق پرینتر چاپ شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

honor aniversary 2015 zoomit 13 9ad18

ربات‌ها در بخش‌های مختلف این مکان دیده می‌شدند و هر کدام از کار خاصی را انجام می‌داد. اکثر آن‌ها نیز توسط تیم‌های جوان یا دانشجویان در حال توسعه بودند. هر کدام از آن‌ها نیز به نوعی توسط برند آنر حمایت می‌شوند.

honor aniversary 2015 zoomit 15 a0e2f

هواوی در این بخش ابتکار جالب به خرج داده بود. چند سناریو کوتاه در یک بسته قرار داده شده بود و بازدیدکنندگان می‌توانستند به صورت تصادفی یکی را برداشته و با کمک یک کارگردان و با استفاده از گوشی‌های آنر، فیلم سناریو انتخاب شده را بسازند. هواوی با این کار تلاش می‌کرد تا قدرت فیلم‌برداری و همچنین ویرایش تصاویر توسط نرم‌افزار پیش‌فرض آنر را به مخاطب خود نشان دهد.

honor aniversary 2015 zoomit 17 527d7

بایدو بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی چین است. همان شرکتی که موتور جستجویش جایگزین گوگل شده و نسخه‌ی بومی اکثر سرویس‌های گوگل را در چین راه‌اندازی کرده است.

honor aniversary 2015 zoomit 20 c02f9

گوگل مپ در چین فیلتر است و بادو سرویس جایگزین آن را در اختیار چینی‌ها قرار داده است. این کمپانی ادعا می‌کند که سرویس نقشه‌ی بایدو در چین به مراتب دقیق‌تر و جامع‌تر از نقشه‌ی گوگل  کار می‌کند. این سرویس تنها از کشور چین پشتیبانی می‌کند.

honor aniversary 2015 zoomit 21 0b817

این کمپانی همچنین چندین اپلیکیشن دیگر را در زمینه‌های مختلف ارائه کرده است تا رزرو آنلاین هتل تا خرید بلیط سینما و غیره را در چین میسر کند. بایدو علاوه بر این یک مرورگر وب را هم در قالب اپلیکیشن برای ابزارهای موبایل ارائه کرده است که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

در چین نه تنها یوتیوب چندین جایگزین دارد بلکه نت‌فلیکس نیز فیلتر شده و جای خود را به این سرویس داده است. چینی‌ها از طریق iQIYI می‌توانند به محتوای اصل با گواهی رسمی دسترسی داشته و فیلم‌ها و سریال‌های مورد نظر خود را آنلاین تماشا کنند.

honor aniversary 2015 zoomit 23 e2e67
honor aniversary 2015 zoomit 24 fc6fe

هواوی در این بخش امکانات رابط کاربری اختصاصی  EMUI را به نمایش گذاشته است. این رابط کاربری که بر روی اندروید نصب می‌شود امکانات متنوعی را به اندروید اضافه می‌کند. هواوی یک تیم بزرگ را برای توسعه EMUI در اختیار گرفته است و مرتبط در حال بروز رسانی و ارتقاء آن است.

honor aniversary 2015 zoomit 25 f215f

در این بخش بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با گوشی‌های موبایل و ابزارهای پوشیدنی هواوی کار کرده و امکانات مختلف آن‌‌ها را از نزدیک آزمایش کنند. یک ربات با برند آنر نیز هر از چند گاهی دستی تکان می‌دهد تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب این بخش شوند.

honor aniversary 2015 zoomit 26 26b36

هواوی در این فستیوال، کنفرانس ویژه‌ای را نیز برگزار کرد و در آن از پلتفرم اختصاصی آنر برای اینترنت اشیاء و هوشمند سازی منازل پرده برداشت. با این پلتفرم می‌توان تمام لوازم خانگی را به یکدیگر متصل کرده و از طریق گوشی هوشمند کنترل کرد.

honor aniversary 2015 zoomit 27 0ef97

به خوبی می‌توان متوجه شد که هواوی سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی برند آنر کرده است و تلاش می‌کند تا از یک سوی شرکای تجاری بیشتری را جذب برند جدید خود کرده و از سوی دیگر کاربران را به خرید محصولات این برند تشویق کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات