نبرد اسمارت‌فون‌ها ۹۴: گوشی هوشمند محبوب شما در سال ۲۰۱۵ کدام است؟

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۵ این فرصت را داریم تا با کمک کاربران زومیت بهترین گوشی هوشمند سال را انتخاب کنیم. از این رو تصمیم گرفتیم دور جدید نبرد گوشی‌های هوشمند را برگزار کنیم تا محصول منتخب کاربران زومیت مشخص شود.
تبلیغات

سال ۲۰۱۵ میلادی هم رو به پایان است. امسال برندهای مختلف تلفن‌های پرچم‌دار خود را روانه بازار کردند که هر یک مزایا و معایب خود را داشتند. آن چه در صنعت موبایل امسال رخ داد، کمتر شدن فاصله رقبای اندرویدی، ادامه روند رو به رشد ویندوزفون و تداوم موفقیت‌های آیفون بود. همچنین شاهد اوج گرفتن تولیدکننده‌های چینی، مثل هواوی، اوپو و شیائومی بودیم که محصولاتی درخور و بسیار باکیفیت را روانه بازار کردند.

در بین کمپانی‌ها، اپل همچنان روزهای خوشی را سپری می‌کند، سامسونگ با گوشی‌های موفق گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ هنوز پرفروش‌ترین اندرویدی‌ها را دارد و ال‌جی در کنار تولیدکنندگان چینی مثل هواوی، شیائومی، اوپو، لنوو و... به آینده امیدوار هستند. سال ۲۰۱۵ برای سونی و اچ‌تی‌سی سال خوبی نبود و این دو کمپانی بزرگ و پرسابقه در حوزه گوشی‌های هوشمند با افت شدیدی در فروش رو‌به‌رو شده‌اند و امیدوار هستند پرچمداران جدیدشان بتوانند دوباره آن‌ها را به سوددهی بازگردانند. مایکروسافت نیز تلاش می‌کند با تلفن‌های لومیای جدیدش و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل بتواند کاربران آی‌او‌اس و اندروید را بیشتر به سمت خود جذب کند.

احتمالا هر یک از کاربران زومیت در بین محصولاتی که در سال ۲۰۱۵ ارائه شدند، یک یا چندتایی را از سایرین برتر می‌دانند. ما هم بر آن شدیم تا همچون دو سال گذشته، یک مسابقه طراحی کنیم تا در آن کاربران بتوانند به محصولات محبوبشان رای بدهند. برای رای‌گیری از سرویس معروف و امن eSurveysPro استفاده می‌کنیم که نه خود ما و نه هیچ کس دیگری امکان دست بردن در نتیجه رای‌گیری را در آن ندارد. همچنین این سرویس کاربران را از طریق آی‌پی شناسایی کرده و اجازه چند بار رای دادن را به کاربر نمی‌دهد؛ حتی در تستی که ما انجام دادیم بسیاری از ابزارهای تغییر آی‌پی نیز نمی‌توانند این سرویس را فریب دهند. بااین‌حال بدیهی است که ممکن است بتوان با روش‌هایی بیش از یک بار رای داد، اما این سرویس بهترین انتخاب ممکن برای ما بود. از آنجا که قرار است این مسابقه هم جنبه‌ی سرگرمی داشته باشد و هم تلفن منتخب کاربران زومیت مشخص شود از شما کاربران عزیز زومیت می‌خواهیم که سعی کنید به‌دنبال راه‌هایی برای رای دادن چندباره نباشید تا نتایج دقیق‌تر باشد. همچنین خواهشمندیم چه در رای دادن و چه در مباحثات در بخش کامنت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دور از تعصب عمل کنید. هشتگ ویژه‌ی نبرد گوشی‌های هوشمند #zoomitwar است که در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از آن استفاده کنید.

ما ابتدا ۱۶ تلفن مطرح بازار را انتخاب کرده و سپس آن‌ها را سیدبندی (SEED) کردیم. تلفن‌های آیفون ۶ اس، ال‌جی جی ۴، لومیا ۹۵۰، اکسپریا زد ۵، گلکسی نوت ۵، لومیا ۹۵۰ ایکس ال، اکسپریا زد ۵ پریمیوم و نکسوس ۶ پی را در سید ۱ قرار دادیم و تلفن‌های اچ‌تی‌سی وان A9، گلکسی اس ۶، هواوی پی ۸، هواوی میت اس، گلکسی اس ۶ اج پلاس، وان ام ۹ پلاس اچ‌تی‌سی، ال‌جی V10 و آیفون ۶ اس پلاس نیز در سید ۲ جای گرفتند. در نهایت نیز تلفن‌های سید ۱ و ۲ را قرعه‌کشی کرده و به ترتیب در مقابل یکدیگر قرار دادیم تا جدول مسابقات به این صورت،‌ شکل گیرد:

نبرد اسمارت فون ها

هر سه روز دو نبرد خواهیم داشت و پس از سه روز رای‌گیری نبردهای قبلی متوقف شده، برنده آن راند مشخص شده و دو نبرد بعدی آغاز می‌شوند. بدین ترتیب کل مسابقات در کمتر از ۴ هفته به پایان می‌رسد و پیروز نهایی نبرد گوشی‌های هوشمند ۹۴ مشخص خواهد شد.

فردا شب راند اول آغاز می‌شود: آیفون ۶ اس در برابر وان A9 و ال‌جی جی ۴ در برابر گلکسی اس ۶.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات