برقراری ۱۷ میلیون دقیقه تماس بین ایران و عراق در ۸ روز گذشته

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در طول ۸ روز اخیر و آستانه اربعین حسینی حدود ۱۷ میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق برقرار شده است.
تبلیغات

بر اساس آمار ارایه شده توسط رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضعیت تماس‌های برقرار شده در ایام پیش از اربعین امسال باوجود افزایش تعداد زائران کربلا، مطلوب ارزیابی شده است.

محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرد:

از ابتدای آذرماه، میزان مکالمات تبادل شده از حدود ۹۰۰ هزار دقیقه در روز به بیش از ۳.۵ میلیون دقیقه در هشتم آذرماه رسیده است. درمجموع هم حدود ۱۷ میلیون دقیقه در طول ۸ روز اخیر مکالمه بین دو کشور تبادل شده است. این در حالی است که حدود یک میلیون و صد هزار نفر از زائران ایرانی از شماره‌های خود استفاده می‌کنند. به‌بیان‌دیگر، این تعداد از رومینگ استفاده کرده‌اند که طبیعتاً تراکم زیادی بر شبکه اپراتورهای عراقی ایجاد کرده است.

به گفته فرنقی زاد درمجموع وضعیت ارتباطات نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است. بدیهی است همان‌طور که در مسیرهای ترددی ترافیک ایجاد شده، با وجود افزایش ۱۰ برابری ظرفیت تبادل ارتباطی دو کشور، باز هم به علت وجود ترافیک در برخی نقاط، اختلالاتی در برقراری تماس در داخل خاک عراق وجود داشته باشد که ناشی از نبود زیرساخت‌های کافی اپراتورهای عراقی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات