چگونه از ویندوز غیرقانونی به ویندوز 10 قانونی آپگرید کنیم؟

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
ردموندی‌ها علاقه‌ی شدیدی به ویندوز ۱۰ داشته و انتظار دارند که همه‌ی کاربران به این ویندوز کوچ کنند. البته هنوز بخش عمده‌ای از کاربران خصوصا آن دسته از کاربرانی که از نسخه‌های غیرقانونی استفاده می‌کنند، تاکنون به این ویندوز کوچ نکرده‌اند. مایکروسافت قصد دارد تا همه‌ی کاربران نسخه‌های غیرقانونی ویندوز را، مجاب به قانونی کردن سیستم عامل خود بکند؛ به همین دلیل فرآیند ارتقاء را برای کاربران غیرقانونی ساده‌تر از پیش کرده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت مایکروسافت درصدد همگانی کردن سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خود است. کاربران بسیاری سیستم‌عامل خود را از ویندوزهای مختلف به ویندوز ۱۰ ارتقا داده‌اند که تعداد این کاربران تاکنون مرز ۱۲۰ میلیون نفر را هم گذر کرده است. بسیاری از کاربران نسخه‌های غیرقانونی ویندوز هم جزء ارتقاء دهندگان هستند. اما همان‌طور که بارها در زومیت به آن اشاره کرده‌ایم، این کاربران نمی‌توانند به صورت رایگان به ویندوز ۱۰ آپگرید کنند. با این حال مایکروسافت قصد دارد تا فرآیند ارتقاء از نسخه‌های غیرقانونی سیستم‌عامل‌هایش به ویندوز ۱۰ را برای کاربران غیرقانونی آسوده‌تر سازد؛ اما این به معنی رایگان کردن سیستم‌عامل برای کاربرانی که قانون کپی رایت را نقض کرده‌اند، نیست!

بر طبق پست اخیر منتشر شده در وبلاگ ردموندی‌ها، بزودی شرکت مایکروسافت فرصتی تحت عنوان “یک کلیک” (one-click) را برای دریافت نسخه‌ی اصلی ویندوز ۱۰ از طریق فروشگاه ویندوز یا به وسیله‌ی وارد کردن کد فعال‌سازی خریداری شده از فروشگاه‌های دیگر را ممکن خواهد کرد. این برنامه فعلا فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا عملی خواهد شد.

هنگامی که قابلیت “یک کلیک” مایکروسافت فعال شود، این مقاله را همراه با معرفی کامل قابلیت یاد شده و نحوه‌ی بهره‌مندی از آن، بروزرسانی خواهیم کرد. اما فعلا نحوه‌ی پایان دادن به وضعیت غیرقانونی سیستم عاملِ کاربران نسخه‌های غیر اصلی به وسیله‌ی ارتقاء به ویندوز ۱۰ و خرید یک لایسنس قانونی را مطرح خواهیم کرد.

در این مقاله‌، فرض بر این است که در حال استفاده از ابزارهای کرک کننده ویندوز هستید و یک کلید محصول (Product key) به ظاهر قانونی را در اختیار دارید.

ارتقاء

کاری که بیشتر کاربران غیرقانونی برای ارتقاء سیستم‌عامل قدیمی خود انجام می‌دهند، استفاده از ابزار بروزرسانی ارائه شده به وسیله‌ی مایکروسافت (MediaCreationTool) است. شما هم می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی انجام این کار را در مقاله‌ی قبلی ما تحت عنوان “آموزش قدم به قدم بروزرسانی به ویندوز ۱۰” به دست آورید.

قبل از اقدام به بروزرسانی چندین نکته‌ی کلیدی وجود دارد که بایستی آن‌ها را به خاطر بسپارید:

۱- بروز رسانی به نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ صورت می‌گیرد که شما در حال استفاده از همان نسخه در سیستم‌عامل‌های قدیمی مایکروسافت هستید. به این صورت که اگر سیستم‌عامل فعلی شما، ویندوز ۷ نسخه‌ی پریمیوم خانگی (Home Premium) یا ویندوز ۸.۱ ساده باشد، تنها قادر به ارتقاء سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ نسخه‌ی خانگی خواهید بود.

۲- هنگامی که در طول فرآیند ارتقاء، صفحه‌ای برای وارد کردن کد محصول ظاهر می‌شود، فقط دکمه‌ی Skip را بفشارید. چون باید در آینده اقدام به فعال‌سازی قانونی سیستم‌عامل بکنید.

windows 10 upgrade 1 15e50

۳- درصورتی که پس از فرآیند نصب سیستم‌عامل، کد محصول از شما درخواست شد، بر روی عبارت Do this later کلیک کنید.

windows 10 upgrade 2 58d1c

پس از ارتقاء

در طول تابستان، برخی از کاربران گزارش کردند که پس از ارتقاء از ویندوز ۷ یا ۸.۱ کرک شده، موفق به فعال‌سازی قانونی ویندوز ۱۰ شده‌اند! احتمال این که چنین اتفاقی برای شما هم رخ دهد، کم است اما وجود دارد. اگر بتوانید پس از بروزرسانی، نسخه قانونی ویندوز ۱۰ را داشته باشید، باز هم ممکن است که پس از چند روز سیستم عامل شما غیرفعال شود.

صرف نظر از این مورد، حال زمان آن است که لایسنس قانونی ویندوز ۱۰ خود را دریافت کنید. بر روی دکمه‌ی منوی شروع کلیک کرده و مسیر Settings→ Update & Security→ Activation را طی کنید. در پنجره‌ی تنظیمات جاری، باید پیام اخطاری در مورد این که ویندوز ۱۰ نیاز به فعال سازی دارد را مشاهده کنید. بر روی دکمه‌ی Go to Store کلیک کنید.

windows 10 upgrade 3 b5776

حال باید نرم‌افزار فروشگاه ویندوز (Windows Store) اجرا شود. در صفحه‌ی جاری این نرم‌افزار می‌توانید اقدام به خریداری لایسنس مناسب ویندوز ۱۰ بکنید.

windows 10 upgrade 4 96b86

نظر شما کاربران عزیز در مورد ارتقاء از نسخه‌های غیرقانونی ویندوز به نسخه‌ی قانونی ویندوز ۱۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات