گوشی جی 7 پلاس هواوی معرفی شد؛ بدنه‌ی فلزی، لرزش‌گیر اپتیکال و اسکنر اثر انگشت (بروز شد)

جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
سال گذشته هواوی از گوشی میان‌رده‌ی جی ۷ با مشخصات فنی قابل قبول رونمایی کرد که با توجه به قیمت مناسب خود توانست نظر مثبت کاربران و کارشناسان را جلب کند. حالا هواوی نسخه ی جدیدی از این گوشی به نام جی ۷ پلاس را معرفی کرده که جزء بهترین محصولات میان‌رده به شمار می‌رود.
تبلیغات

گوشی جی ۷ هواوی از بدنه‌‌ای فلزی، سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل، ضخامت کم و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰ بهره می‌برد و امکان پشتیبانی از شبکه‌ی 4G در آن تعبیه شده بود. همین مسئله باعث شد خیلی زود خریداران زیادی با توجه به قیمت این گوشی اقدام به خرید آن کنند. حالا خبر می‌رسد این غول چینی در ادامه‌ی موفقیت نسل قبلی جی ۷، نسخه‌ی جدیدی از آن را به نام جی ۷ پلاس معرفی کند که با توجه مشخصات فنی قدرتمند و قیمت مناسب، از هم اکنون می‌توان فروش بالایی را برای آن متصور بود.

huawei g7 plus 2 130d2

جی ۷ پلاس همانند نسل قبلی خود به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی مجهز شده که این بار به جای رزولوشن اچ‌دی از یک پنل فول‌اچ‌دی در آن استفاده شده است. این گوشی به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون به معماری ۶۴ بیتی، ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از شیار کارت حافظه‌ی خارجی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل مجهز شده است. ولی قدرت محصول هواوی به همین جا ختم نمی‌شود و دوربین جی ۷ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال، پوشش لنز از جنس یاقوت کبود، سنسور چهار رنگ RGBW و دریچه‌ی دیافراگم عریض‌تر بهره می‌برد که باعث می‌شود عملکرد دوربین این گوشی در شرایط نور کم نسبت به رقبا به مراتب بهتر باشد.

هواوی از نظر قدرت و جذابیت جی ۷ پلاس تنها به سخت‌افزار قدرتمند بسنده نکرده و از نظر طراحی و کیفیت ساخت برای گوشی میان‌رده‌ی خود سنگ تمام گذاشته است. در ساخت بدنه‌ی این دستگاه ۹۰ درصد از فلز استفاده شده و این گوشی آلومینیومی در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی به فروش خواهد رسید. این شرکت چینی سنسور اثر انگشت خود را در پشت جی ۷ پلاس تعبیه کرده و برای این گوشی از یک اسپیکر قدرتمند بهره گرفته است. سیستم‌عامل پیش‌فرض این محصول اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی است و فوریه سال آینده میلادی اندروید ۶ مارشمالو برای آن منتشر خواهد شد.

huawei g7 plus 1 1cc4f

این گوشی ۵.۵ اینچی ۱۵۲.۵ میلی‌متر طول و ۷۶.۵ میلی‌متر عرض دارد؛ ولی نمی‌تواند ادعای یک محصول با نمایشگر بدون حاشیه را داشته باشد. ضخامت این گوشی ۱۶۷ گرمی ۷.۵ میلی‌متر در نظر گرفته شده تا بتوان یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در آن جای داد. گفته می‌شود جی ۷ پلاس هواوی ابتدا وارد بازارهای آسیایی خواهد شد و برچسب قیمتی آن ۳۳۰ دلار خواهد بود.

به نظر می‌رسد با توجه به این توضیحات، بیشتر از اینکه با یک محصول میان‌رده روبرو باشیم، جی ۷ پلاس هواوی در قامت یک پرچمدار ظاهر شده است.

بروزرسانی: به اعتقاد بسیاری از کاربران گوشی جی ۷ پلاس در واقع همان جی ۸ است که چند ماه پیش معرفی شد. باید اشاره کنیم که خبر وب‌سایت فون‌آرنا به نقل از وب‌سایت هواوی منتشر شده؛ ضمن این که جی ۷ پلاس در واقع نسخه‌ی بهتری از جی ۸ است. دوربین این گوشی به مراتب بهتر شده و بهینه‌سازی‌های زیادی چون پوشش لنز سافایر، لرزش‌گیر اپتیکال و دریچه دیافراگم عریض‌تر به آن اضافه شده و در ساخت آن از ۹۰ درصد فلز در کنار شیشه‌ی 2.5D‌ استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات