شیائومی می۵ در تاریخ ۱۲ آذر و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در تاریخ ۲۹ آبان رونمایی خواهند شد

جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
این روزها شایعات مربوط به شیائومی Mi 5 تمامی ندارند. با توجه به زمان رونمایی از نسل پیشین پرچمدار شیائومی، انتظار می‌رفت که نسل جدید پرچمدار این شرکت در تیرماه رونمایی شود، اما این اتفاق رخ نداد و از آن زمان تا کنون شایعات زیادی در مورد این گوشی پخش شده، از جمله‌ی این شایعات می‌توان به خبرهای مربوط به فورس تاچ اشاره کرد.
تبلیغات

گفته می‌شود شیائومی برای استفاده از فناوری ClearForce شرکت Synaptics در دستگاه‌های خود شامل می۵، قصد همکاری با این شرکت را دارد. طبق اطلاعات منتشرشده توسط @Leaksfly، یکی از لو دهندگان نام‌آشنای دنیای فناوری، شیائومی می۵ در تاریخ ۱۲ آذر رونمایی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که تاریخ ذکر شده مربوط به زمان رونمایی این گوشی است و احتمالا، عرضه‌ی آن در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ صورت خواهد گرفت.

همانطور که می دانید، طبق شایعات منتشر شده شیائومی در پرچمدار خود از پردازندهی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهد کرد. این پردازنده هنوز روانه‌ی بازار نشده اما ظاهرا زمان عرضه‌ی پردازنده‌ی یاد شده نیز در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

اگرچه کوالکام قبلا اطلاعاتی را در مورد پردازنده‌ی جدید خود منتشر کرده، اما هنوز به صورت رسمی از آن رونمایی نکرده است. روز گذشته شایعه شده بود که تراشه‌ی کوالکام در تاریخ ۱۹ آبان در نیویورک معرفی خواهد شد، اما امروز خبرهای متفاوتی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود تاریخ معرفی این تراشه ۲۹ آبان خواهد بود. بنابراین امکان معرفی می ۵ با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ وجود دارد، اما این به مفهوم آن است که نباید انتظار عرضه‌ی پرچمدار شیائومی را تا قبل از سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۶ داشت.

جدا از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، گفته می‌شود که شیائومی می ۵ از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن QHD بهره می‌برد، میزان حافظه‌ی رم آن ۳ یا ۴ گیگابایت بوده و نسخه‌ی ۷ از رابط کاربری شیائومی موسوم به MIUI به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است. همچنین طبق شایعات این گوشی از بدنه‌ای فلزی بهره برده و کیفیت ساخت بالایی خواهد داشت و شیائومی مطابق روند قبلی خود، این گوشی را با قیمت مقرون به صرفه‌ای به بازار عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات