کسب امتیاز ۸۲۹۴۵ توسط پردازنده کرین 950 در تست انتوتو

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
هواوی ساعاتی قبل پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۹۵۰ خود را معرفی کرد. این پردازنده همانند پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک مشهور و پراستفاده نیست اما نتایج تست بنچمارک انتوتو آن با ثبت امتیاز ۸۳ هزار نوید آینده‌ای بسیار خوب برای هواوی و این پردازنده می‌دهد.
تبلیغات

هواوی امروز از پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ خود رونمایی کرد. پردازنده‌ای که اگر طبق انتظارات عمل کرده و اتفاقاتی مانند داغ شدن بیش از حد برای آن پیش نیاید، می‌تواند نفوذ هواوی در بازار موبایل را بیشتر از پیش کند.

این تراشه‌ی از وجود هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. چهار هسته‌ی پردازشی مورد استفاده در این تراشه‌ از نوع Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵۳ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز خواهند بود. این تراشه‌ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتری توسعه یافته و از معماری big.LITTLE بهره می‌برد. همچنین یک پردازنده‌ی کمکی با عنوان i5 نیز روی این چیپ قرار گرفته است. از جمله‌ی قابلیت‌های ارتباطی این تراشه باید به پشتیبانی از شبکه‌های LTE Cat 6 اشاره کرد. پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این تراشه‌ نیز از نوع Mali T880MP4 است.

یکی از بهبود‌های صورت گرفته در تراشه‌ی جدید هواوی، استفاده از فناوری VoLTE است که نتیجه‌ی آن بهبود کیفیت صدای رد و بدل شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط هواوی، کیفیت صدای رد و بدل شده بیش از دو برابر افزایش یافته و همچنین این موضوع در کیفیت موسیقی پخش شده از گوشی نیز تاثیر گذار است.

بنچمارک انتوتو پردازنده کرین 950

این پردازنده توانسته در تست بنچمارک انتوتو امتیاز ۸۲۹۴۵ را کسب کند که آن را بالاتر از پردازنده‌ی تگرا ایکس ۱ قرار می‌دهد که امتیاز ۷۴۹۷۷ را به نام خود ثبت کرده است. البته گفتنی است که که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ امتیاز ۸۳۷۷۴ را بدست آورده است که نشان می‌دهد کرین ۹۵۰ تفاوت زیادی در زمینه‌ی عملکرد با اسنپدراگون ۸۲۰ نخواهد داشت. به علاوه در گذشته شاهد پیشی گرفتن این پردازنده در نتایج بنچمارک از پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ نیز بودیم.

اما پردازنده بخشی از عملکرد گوشی هوشمند است و عوامل زیادی مانند داغ شدن نیز بر آن تاثیر می‌گذارند. اگر شایعات صحت داشته باشند هواوی ۵ آذر (۲۶ نوامبر) فبلت میت ۸ را که مجهز به پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ است معرفی خواهد کرد و پس از آن است که می‌توان قضاوت بهتری در مورد عملکرد این پردازنده‌ی جدید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات