سنهایزر بهترین هدفون خود را با قیمت ۵۵٫۰۰۰ دلار معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
سنهایزر را باید در زمره‌ی یکی از حرفه‌ای‌ترین تولیدکنندگان هدفون قرار داد. این کمپانی چندی پیش یکی از چند محصول ویژه‌ی خود را معرفی کرد که قیمت آن ۵۵٫۰۰۰ دلار است.
تبلیغات

سنهایزر در دهه‌ی ۹۰ میلادی توان مهندسی خود را به کار گرفت تا یکی از بهترین هدفون‌های موجود در آن زمان را تولید کند. نتیجه‌ی کار تولید محصولی افسانه‌ای با نام Legendary Orpheus بود که تنها ۳۰۰ دستگاه از آن تولید شد. قیمت این هدفون در زمان عرضه به بازار ۱۶٫۰۰۰ دلار بود. حال این کمپانی هدفون لوکس دیگری را با کیفیت خارق‌العاده معرفی کرده که برچسب قیمت آن بسیاری را به حیرت وا می‌دارد، چراکه این هدفون با قیمت ۵۵٫۰۰۰ به فروش خواهد رسید.

سنهایزر پس از گذشت ۲۵ سال از تولید سری افسانه‌ای خود، دوباره درصدد آن برآمده تا یک محصول افسانه‌ای را با پشتوانه‌ی مهندسی خود روانه‌ی بازار کند. براساس اطلاعات ارائه شده فرآیند طراحی و بروزرسانی این هدفون بیش از یک دهه به طول انجامیده و در طول ده سال کارشناسان سنهایزر اقدام به تعویض و بروزرسانی قطعات موجود در این هدفون کرده‌اند.

Legendary Orpheus سنهایزر

شاید این سوال نیز برای شما مطرح شده که چرا این هدفون تا این اندازه قیمت بالایی دارد؟ پاسخ در فناوری مورد استفاده در این هدفون نهفته است. سنهایزر در محصول خود از فناوری اکلترواستاتیک بهره گرفته است. این هدفون با قرار گرفتن بار الکتریکی استاتیک بین دو لایه‌ی فلزی کار می‌کند. ولتاژ سیگنال صوتی باعث می‌شود تا لایه‌ی فیلمی که وزن آن سبک‌تر از هوای قرار گرفته در بالا و پایین آن است، به ارتعاش درآمده و صدا تولید شود. وزن کم لایه‌ی فیلم باعث می‌شود تا نویزی در آن ایجاد نشود، از این رو وضوح صدای تولید شده بسیار بالا است. این فناوری در نسل اول این هدفون که در سال ۱۹۹۰ نیز تولید شده بود، مورد استفاده قرار گرفته است.

Legendary Orpheus سنهایزر

سنهایزر برای آمپلی فایر این هدفون نیز از فناوری پردازش ضربه‌ای در آمپلی فایر‌های لوله‌ای در کنار آمپلی فایر ترانزیستوری بهره گرفته است. ترکیب این دو فناوری در آمپلی فایر این هدفون باعث شده تا نویز تولید شده به کمترین مقدار خود برسد. سنهایزر به این سیستم اکتفا نکرده و با قراردادن آمپلی فایر تقویتی در گودی گوشی‌های هدفون، تضعیف سیگنال الکتریکی را که در جریان عبور از سیم ایجاد می‌شود، جبران کرده است.

sennheiser 4 5dccc

سنهایزر پرده دیافرگام آبدیده با پلاتینیوم را بین دو الکترود آبدیده شده با طلا قرار داده تا صدا در بهترین حالت خود به گوش کاربر برسد. ضخامت مجموع این لایه تنها ۲.۴ میکرون شده است. البته مهندسان سنهایزر به این موضوع اشاره کرده‌اند که می‌توانستند این لایه را بیش از پیش باریک‌تر تولید کنند، اما کیفیت صدای تولید شده، در این حالت نیز در بهترین حالت خود قرار دارد. تراشه‌ی تعبیه شده در این هدفون از نوع ESS SABRE ES9018 است.

با فشار دادن کلید روشن و خاموش، هشت لامپ خلا به سمت بالا حرکت کرده و شیشه‌ی نگهدارنده‌ی هدفون نیز باز می‌شود تا کاربر بتواند آن را بردارد. قاب نگهدارنده‌ی هدفون و تمام ماژول‌های به کار رفته در این محصول از جنس سنگ مرمر بوده و محصول ایتالیا است. دامنه‌ی فرکانس پشتیبانی شده توسط این هدفون‌ از ۸ تا ۱۰۰ کیلوهرتز است که بسیار بیشتر از دامنه‌ی فرکانسی شنوایی انسان است. با توجه به مشخصات فنی این هدفون می‌توان ادعا کرد که صدای پخش شده توسط این محصول واضح‌ترین و شفاف‌ترین صدایی است که میان محصولات مختلف تولید می‌شود.

sennheiser 5 3a8fb

سنهایزر این محصول را در میانه‌های سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۵۵٫۰۰۰ دلار ناقابل یکی از این هدفون‌ها را خریداری کنند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات