هواوی رسما از تراشه‌ Kirin 950 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش هواوی در جریان برگزاری مراسمی در پکن، از نسل جدید تراشه‌ی خود با عنوان Kirin 950 رونمایی کرد. هواوی که هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده‌ی گوشی‌هوشمند چینی شناخته می‌شود، با سرعت بالایی در حال تبدیل شدن به یک برند جهانی است.
تبلیغات

 همانطور که پیش از این نیز در زومیت خوانده بودید، هواوی تراشه‌ی Kirin 950 را امروز و طی مراسمی در شهر پکن رونمایی کرد. هواوی پس از رسیدن به هدف فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند خود در سال جاری میلادی، حال درصدد دست یافتن به اهداف دیگری است که راه این کمپانی را برای رقابت در بازار جهانی بسیار هموارتر از پیش خواهد کرد.

این تراشه‌ی از وجود هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. چهار هسته‌ی پردازشی مورد استفاده در این تراشه‌ از نوع Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵۳ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز خواهند بود. این تراشه‌ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتری توسعه یافته و از معماری big.LITTLE بهره می‌برد. همچنین یک پردازنده‌ی کمکی با عنوان i5 نیز روی این چیپ قرار گرفته است. از جمله‌ی قابلیت‌های ارتباطی این تراشه باید به پشتیبانی از شبکه‌های LTE Cat 6 اشاره کرد. پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این تراشه‌ نیز از نوع Mali T880MP4 است.

 یکی از بهبود‌های صورت گرفته در تراشه‌ی جدید هواوی، استفاده از فناوری VoLTE است که نتیجه‌ی آن بهبود کیفیت صدای رد و بدل شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط هواوی، کیفیت صدای رد و بدل شده بیش از دو برابر افزایش یافته و همچنین این موضوع در کیفیت موسیقی پخش شده از گوشی نیز تاثیر گذار است.

مصرف انرژی در Kirin 950 به واسطه‌ی بهره‌گیری از لیتوگرافی ۱۶ نانومتری و فرآیند ساخت FinFET بسیار بهینه‌تر از پیش شده است. هواوی مدعی است که استفاده از روش‌های جدید برای توسعه‌ی این تراشه باعث شده تا از نظر عملکرد شاهد بهبودی ۴۰ درصدی و از نظر مصرف انرژی نیز شاهد کاهش مصرف به اندازه‌‌ی ۶۰ درصد باشیم. با توجه به آمار ارائه شده در صورتی که این تراشه روی گوشی‌هوشمندی با یک باتری ۳٫۵۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار گیرد، باید انتظار داشت در حالت استفاده نرمال بیش از ۱۰ ساعت در حالت استفاده مداوم کار کند.

پردازنده‌ی کمکی i5 نیز برای دریافت اطلاعات ثبت شده توسط سنسور‌های تعبیه شده روی گوشی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هواوی با بکارگیری Mali T880 در نسل جدید تراشه‌ی خود، قابلیت پردازش ویدیویی را در این محصول افزایش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات