صدای کورتانا به زودی در محصولات اپل نیز شنیده خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر اعلام شده بود که دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) برای رقابت با سیری، دستیار صوتی اپل، به سیستم‌عامل iOS اضافه خواهد شد. مایکروسافت امروز اعلام کرد که تعدادی از کاربران دستگاه‌های اپل را برای بررسی نسخه‌ی آزمایشی کورتانا انتخاب می‌کند.
تبلیغات

نسخه‌ی آزمایشی دستیار صوتی مایکروسافت برای iOS که با نام کورتانا شناخته می‌شود تنها در کشورهای آمریکا و چین در دسترس خواهد بود. پس از چند ماه بررسی و انجام تست‌های مختلف، نسخه‌ی نهایی کورتانا برای عموم در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیانیه‌ی مایکروسافت درباره‌ی انتشار نسخه‌ی آزمایشی کورتانا در iOS به شرح زیر است:

 زندگی شما به استفاده از یک دستگاه محدود نشده است و این موضوع برای دستیار های صوتی نیز صادق است. کورتانا در ویندوز ۱۰، تبلت‌ها و تلفن ها، همراه شما خواهد بود و سعی می‌کند تا در هر چیز و هرکجا به شما کمک کند. ما می‌دانیم که انتخاب‌های زیادی برای شما برای تهیه‌ی تلفن همراه وجود دارد و از همین رو سعی کرده‌ایم که کورتانا را برای سیستم‌عامل iOS نیز فراهم کنید. کورتانا در طراحی اولیه برای هماهنگی کامل با سیستم‌عامل ویندوز ساخته شده است و از همین رو چند قابلیت دستیار صوتی کورتانا در iOS قابل دسترس نخواهد بود برای مثال گفتن Hey Cortana نمی تواند این دستیار را فراخوانی کند. تمرکز ما در هنگام ساخت کورتانا برای iOS روی این بود که بتوانیم تجربه‌ی کار با سیستم‌عامل شما را بهبود دهیم و کورتانا را بهترین همراه شما کنیم.

متاسفانه نسخه‌ی آزمایشی کورتانا در ایران در دسترس نخواهد بود. هرچند چنانچه در آمریکا زندگی می‌کنید می‌توانید با پر کردن این فرم درخواست آزمایش کردن کورتانا را برای مایکروسافت ارسال کنید و لینک دانلود آن را در ایمیل خودتان دریافت کنید. فرآیند دریافت ایمیل حاوی لینک دانلود چند هفته‌ی دیگر آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات