فروش ADSL در ۶ استان متوقف شد

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش معاون شرکت مخابرات ایران، فروش اینترنت ADSL تا زمان تامین منابع مالی، در ۶ استان به متقاضیان متوقف شده است.
تبلیغات

داوود زارعیان در مورد اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر عدم فروش پهنای باند اینترنت به شرکت مخابرات ایران به دلیل بدهی، گفت:

شرکت مخابرات ایران به دلیل محدودیت‌ها، با کاهش منابع مالی مواجه شده است و به همین دلیل، برخی شرکت‌های مخابراتی با کمبود اعتبار و درآمد رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی ۸ شرکت مخابرات استانی به شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت نسبت به توقف فروش پهنای باند اینترنت اقدام کرده است ادامه داد:

با مذاکرات صورت گرفته هم اکنون مشکل دو استان همدان و مازندران رفع شده است و ۶ استان باقی مانده نیز در صدد تامین منابع مالی هستند.

زارعیان رقم بدهی شرکت‌های مخابرات استانی به زیرساخت را اعلام نکرد. وی گفت:

تا زمان تامین منابع، شرکت مخابرات ایران از فروش سرویس ADSL در استان‌های مورد نظر خودداری می کند تا اختلالی در سرویس مشترکان فعلی پیش نیاید.

معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت در ارائه پهنای باند اینترنت به مخابرات، تاثیری بر سرویس دریافتی مشترکان فعلی این شرکت نخواهد داشت اضافه کرد:

ارتباط مشترکان فعلی ADSL در این استان‌ها قطع نشده یا از کیفیت آن کاسته نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مخابرات مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان لاوصولی از مشترکان تجاری و خانگی خود دارد، گفت:

در صورت تعامل دولت با شرکت مخابرات ایران، بسیاری از مشکلات بدهی این شرکت، مرتفع خواهد شد.

به گفته‌ی زارعیان،‌ کاهش تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران از سال ۹۳ تاکنون باعث کاهش درآمد این شرکت شده و این موضوع مشکلات بسیاری از جمله ناتوانایی در تامین منابع را برای مخابرات به همراه داشته است.

اختلاف بر سر بدهی‌های شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات زیرساخت، چند ماهی است که محل مناقشه این دو شرکت است و پیش از این نیز در مردادماه امسال زیرساخت اعلام کرده بود که به دلیل بی‌توجهی مخابرات به تذکرات شرکت زیرساخت مبنی‌ بر پرداخت بدهی خود، ارتباط مشترکان مخابرات برای اینترنت و مکالمات بین الملل را در ۹ استان قطع می‌کند که این موضوع در آن زمان و با برگزاری جلساتی میان دو شرکت، اجرا نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات