فیسبوک کارمندانش را تشویق می‌کند که به جای iOS از اندروید استفاده کنند

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک از کارمندانش درخواست کرده که در هفته جاری آیفون‌های خود را کنار گذاشته و به مدت یک هفته از ابزاری اندرویدی استفاده کنند. هدف فیسبوک آشنا کردن کارمندانش با تجربه کاربری اپلیکیشن فیسبوک روی ابزارهای اندرویدی است که در کشورهای در حال توسعه بسیار بیشتر از آیفون نفوذ دارند.
تبلیغات

فیسبوک هفته قبل از کارمندانش خواست تا از اینترنت 2G استفاده کنند. این اقدام فیسبوک برای آن بود که کارمندانش را متوجه کند که در کشورهای در حال توسعه که دسترسی به اینترنت پرسرعت محدود است، اوضاع به چه گونه است. حال این هفته فیسبوک از کارمندانش خواسته تا به جای آیفون و آیپد از ابزارهای اندرویدی استفاده کنند. در کشورهای در حال توسعه اغلب کاربران از ابزارهای ارزان‌قیمت اندرویدی استفاده می‌کنند و معمولا دسترسی به iOS بسیار کمتر است. احتمالا این سیاست جدید فیسبوک است که هر هفته به روشی کارمندانش را با شرایط کاربری در کشورهای در حال توسعه آشنا کند.

کریس کاکس، مدیر محصول ارشد فیسبوک معتقد است اگر کارمندان این کمپانی به طور موقت آیفون‌های خود را کنار بگذارند و از اندروید استفاده کنند می‌توانند با نحوه استفاده کاربران این کشورها از اپلیکیشن فیسبوک بیشتر آشنا شوند. تلفن‌های هوشمندی که روی این پلتفرم هستند، تقریبا ۸۲.۲ درصد از بازار  را در دست دارند، دلیل این موضوع در دسترس بودن بیشتر آن و امکان تولید تلفن‌های اندرویدی ارزان قیمت است.

از آنجا که پارسال ۱۸٫۷۹۶ دستگاه اندرویدی متفاوت تولید شده، ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه برای این بازار تقریبا غیر ممکن است، اما وقتی کارمندان فیسبوک از اندروید استفاده می‌کنند، حداقل طراحان این اپ می‌توانند بهتر تجربه کاربری از این اپ را در کشورهای در حال توسعه بفهمند. کاکس می‌گوید:

ما به دنبال آن هستیم که در داخل کمپانی یک همدلی ایجاد کنیم و از کاربرانمان در کشورهای در حال توسعه تشکر کنیم.

شاید حالا آنها بتوانند مشکلات جدی اپلیکیشن فیسبوک برای اندروید را برطرف کنند. نسخه اندرویدی فیسبوک، حجم بالایی از حافظه رم را اشغال کرده و مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات