فیس بوک در حال آزمایش سرویس Facebook at Work برای کسب و کارها است

یک‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
فیس‌بوک درحال آزمایش سرویس جدید خود با نام Facebook at Work است. این سرویس برای مشتریان تجاری بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان عرضه خواهد شد. بانک سلطنتی اسکاتلند به عنوان اولین مشتری این سرویس در حوزه‌ی بانکی، فیس‌بوک را در مسیر آزمایش این سیستم یاری می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فیس‌بوک درصدد ارائه‌ی سرویسی با عنوان Facebook at Work برای مشتریان تجاری است. در این راستا بانک سلطنتی اسکاتلند به عنوان اولین مشتری این سرویس در حوزه‌ی بانکی با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ کارمند، استفاده از این سرویس را آغاز کرده است. البته در فاز اول تنها ۵۰۰ کارمند این کمپانی از این سرویس استفاده می‌کنند.

در صورتی که تاکنون نام Facebook at Work را نشنیده‌اید، نباید از این موضوع متعجب باشید. بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان هم‌اکنون در حال تست و آزمایش این سرویس برای مشتریان تجاری خود است. براساس اطلاعات ارائه شده این سرویس برای رقابت با سرویس‌هایی نظیر Slack، Yammer و سایر سرویس‌های مشابه که برای ارتباط در کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی و توسعه یافته است. فیس‌بوک پیش از آنکه این سرویس را بصورت همگانی در اختیار تمام کاربران قرار دهد، در حال تست و آزمایش این سرویس بصورت محدود در شماری از کمپانی‌ها است.

سرویس Facebook at Work را باید مجموعه‌ای از تمام ویژگی‌های خوب و کاربردی فیس‌بوک خواند. برای مثال می‌توان به قابلیت‌هایی نظیر ارسال پیام، فید خبری و گروه‌ها اشاره کرد که می‌توان محیط کسب و کار مورد استفاده قرار داد. کاربران در محیط کاری می‌توانند با نام کاربری جدیدی در حساب خود وارد شده و همکاران خود را دنبال کنند. سرویس جدید عرضه شده توسط فیس‌بوک را باید گرایش جدیدی در مسیر عرضه‌ی سرویس‌های ارتباطی درون سازمانی خواند که اغلب محیط‌های خشک مخصوص ارسال پیام هستند.

کوین هنلی، مدیر برنامه‌ریزی در بانک سلطنتی اسکاتلند در خصوص انتخاب Facebook at Work توضیحاتی را ارائه کرده و دلایل انتخاب این سیستم را در مقایسه با سایر سرویس‌های مشابه نظیر Slack که پرسابقه‌تر هستند، عنوان کرده است.

فیس‌بوک راه‌حلی را در اختیارمان قرار داده که با استفاده از آن می‌توانیم به ارتباط با یکدیگر پرداخته و مشکلات موجود در مسیر طی یک پروژه‌ی کاری را به راحتی حل کنیم. سایر سرویس‌های موجود تنها امکان ارتباط از طریق ایمیل یا محیط‌های خشک برای چت کردن را فراهم می‌کنند که قابلیت‌های Facebook at Work را ندارد. سرویس فیس‌بوک این قابلیت را در اختیار کارکنان قرار می‌دهد تا در گروه‌ها و فروم‌های مورد علاقه‌ی خود حضور یافته و در بحث‌ها شرکت کنند؛ این قابلیت برخلاف دریافت ایمیل‌هایی است که کاربر نمی‌تواند نقشی پررنگ را از خود به نمایش بگذارد.

فیس‌بوک نخواسته تا سرویس ‌Facebook at Work انعکاس رسانه‌ای بالایی داشته باشد؛ در عوض این سرویس به گونه‌ای طراحی شده تا بصورت روزانه توسط کاربران متعددی مورد استفاده قرار گیرد.

فیس‌بوک در محیط کار از وجود ویژگی‌های مشابه شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک بهره می‌برد. از جمله‌ی قابلیت‌های مشترک بین این دو سرویس می‌توان به فید خبری، امکان کامنت گذاری، لایک کردن، ایجاد گروه‌ها، قابلیت پیام رسان و اعلانیه‌ها اشاره کرد. یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که در این دو سرویس وجود دارد، قابلیت دنبال کردن افراد به جای ارسال درخواست دوستی است.

براساس اطلاعات ارائه شده افرادی که در محیط کار از سرویس Facebook at Work استفاده می‌کنند، پس از آن مشتری این سرویس شده و جزء کاربران فعال ماهیانه می‌شوند. این آمار را باید برای سرویسی که هنوز بصورت رسمی در اختیار کاربران قرار نگرفته، فوق‌العاده خواند. بانک سلطنتی اسکاتلند در نظر دارد تا این سرویس را براساس خواست کارکنانش در اختیار آن‌ها قرار دهد و رویکردی اجباری برای استفاده از آن در پیش نخواهد گرفت.

داشتن دو حساب کاربری نسخه‌ی معمولی فیس‌بوک و نسخه‌ی کاری آن به منزله‌ی برخورداری از محتوای یکسان نیست و با سوییچ کردن اکانت در این دو سرویس مشترک، اما متفاوت، می‌توان محتوای متفاوتی را مشاهده کرد که امکان به اشتراک گذاری اطلاعات بین این دو سرویس نیز وجود ندارد.

استفاده از فیس‌بوک در محیط کار قابلیت دیگری نیز دارد؛ با استفاده از این سرویس دیگر نیازی به ارسال ایمیل‌های پشت سرهم و ادامه دار نیست.

نظر شما در مورد Facebook at Work چیست؟ آیا سرویس جدید فیس‌بوک می‌تواند ارتباطات در محیط‌های کاری را متحول کرده و تعریف جدیدی را در کسب و کارها ایجاد کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات