تا سه ماه دیگر قیمت کالاهای کامپیوتری گران نمی‌شود

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با اشاره به رکود حاکم بر بازار معتقد است که گران شدن قیمت کالاها به نفع بازار IT نیست و اتحادیه با افزایش قمیت‌ها تا سه ماه دیگر برخورد می‌کند.
تبلیغات

هفته گذشته دلار مبادله‌ای و آزاد گران شد. این افزایش قیمت دلار سبب انتشار شایعاتی در زمینه گران شدن کالاهای کامپیوتری شد. این شایعات برخی از کاربران و خریداران را نگران کرده و سبب شده که زودتر از زمان مورد نظرشان برای تهیه کالای مورد نظر اقدام کنند.

از این رو محمد مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه، افزایش نرخ دلار مبادله‌ای و آزاد را عاملی برای گرانی کالاهای کامپیوتری می‌داند، زیرا بیش از ۹۰ درصد کالاهای کامپیوتری از خارج کشور تأمین می‌شود؛ در صورتی که گرانی دلار مبادله‌ای و آزاد پایدار باشد و دلار ارزان نشود، سه ماه دیگر قیمت‌ها افزایش خواهد داشت.

رکود در بازار

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه می‌گوید:

هم اکنون شرایط بازار خوب نیست و شاهد رکود هستیم. با اینکه برخی از همکاران ما در هفته‌های گذشته قیمت برخی از اجناس را کاهش دادند، باز هم خریدار کم است. اجناس با قیمت‌های موجود فروش ندارند، چه برسد که در این شرایط بخواهیم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

به گفته میرمهدی، باید دید قیمت دلار تا سه ماه آینده چه شرایطی خواهد داشت. اگر ارزان شود و به حالت قبلی برسد، کالاهای کامپیوتری گران نمی‌شود. اگر ارزان نشود و حتی گران شود بر اساس افزایش قیمتش اتحادیه رشد قیمت کالاها را اعلام می‌کند.

برخورد با افزایش قیمت

او با بیان اینکه مردم هم اکنون با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و به فکر تهیه مایحتاج اولیه خود هستند نه کالاهای آی‌تی، توضیح می‌دهد:

در این شرایط گران شدن قیمت‌ها تا سه ماه دیگر منطقی نیست و اتحادیه با افزایش دهندگان قیمت‌ها برخورد می‌کند. اگر فردی قیمت کالایی را افزایش داد باید در اتحادیه پاسخگو باشد.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه اظهار امیدواری می‌کند که قیمت دلار به ثبات برسد تا نیازی به افزایش قیمت‌ها نباشد. به عقیده او افزایش قیمت وضعیت کسب‌وکارها را سخت‌تر از قبل می‌کند و سبب می‌شود تا رکود عمق بیشتری پیدا کند.

خدمات کامپیوتری گران نمی‌شود

میرمهدی درباره احتمال افزایش نرخ خدمات به دلیل گران شدن قیمت دلار پاسخ می‌دهد:

نرخ خدمات نباید گران شود زیرا خدمات را وارد نمی‌کنیم که دلار روی آن تأثیر بگذارد. ما امسال نیز خدمات را گران نکردیم تا به مردم فشار نیاید. قیمت‌های مصوب ما که روی سایت قرار دارد مربوط به سال ۹۲ است و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که اتحادیه این قیمت‌ها را گران نمی‌کند و با افزایش قیمت خدمات نیز برخورد می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات