ال‌ جی نسل دوم پردازنده‌ اختصاصی خود را معرفی می کند

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی قصد دارد تا وارد رقابت با کوالکام، مدیاتک و سامسونگ شود و دومین پردازنده‌ی موبایل خود را بسازد که البته این بار بسیار قدرتمندتر از اولین پردازنده‌ی ساخت این شرکت خواهد بود. نام این پردازنده Nuclun 2  است و احتمال دارد در پرچمداران آینده‌ی این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد ال‌جی در حال کار بر روی پردازنده‌ی موبایل جدیدی با نام نوکلئون ۲ است. این پردازنده دارای ۸ هسته خواهد بود که براساس هسته‌های Cortex-A72 و Cortex-A53 ساخت ARM تولید می‌شوند. به علاوه ال‌جی در حال کار با روند تولید ۱۴ نانومتری FinFET اینتل و ۱۶ نانومتری TSMC است که هر دو در مقایسه با فرآیند ۲۸ نانومتری مورد استفاده در نسل اول پردازنده‌های ال‌جی، پیشرفت محسوسی به حساب می‌آیند.

ال‌جی اولین پردازنده‌ی خود را در سال ۲۰۱۴ با نام نوکلئون ۱ معرفی کرد که پردازنده‌ای هشت هسته‌ای بود و در گوشی جی ۳ اسکرین مورد استفاده قرار گرفت. اما این پردازنده توانایی رقابت با بزرگان عرصه‌ی تولید پردازنده‌ها را نداشت اما ال‌جی این بار قصد دارد تا پردازنده‌ای قدرتمندی را برای رقابت با رقبا معرفی کند.

ال‌جی این کار را برای کم کردن وابستگی خود به کوالکام انجام می‌دهد تا بتواند انعطاف بیشتری در زمینه‌ی طراحی داشته و بهینه‌سازی‌هایی را بر روی عملکرد سیستم عامل خود اعمال کند. به علاوه در طولانی مدت این شرکت با تولید پردازنده‌های خود، می‌تواند سود بیشتری را در فروش هر گوشی هوشمند بدست آورد.

در حال حاضر مشخص نیست که ال‌جی به سراغ فرآیند اینتل می‌رود یا TSMC اما به احتمال زیاد این تصمیم براساس عملکرد هر پردازنده و امکاناتی که در اختیار ال‌جی قرار می‌دهند، گرفته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات