ال‌جی میلیاردها دلار دیگر برای ساخت پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری می‌کند

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
تلویزین‌های OLED ال‌جی بسیار زیبا و باکیفیت هستند اما قیمت بالایی دارند و از توان خرید عموم مردم به دور هستند. اما ال‌جی قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری ۸.۶ میلیارد دلاری کارخانه‌ی جدیدی را برای تولید این تلویزین‌ها راه‌اندازی کند تا با استفاده از «صرفه‌جویی به مقیاس» قیمت این نوع تلویزیون‌ها را پایین‌تر بیاورد.
تبلیغات

بنابر گزارش جدید منتشر شده توسط رویترز، ال‌جی قصد دارد تا با هزینه‌ی ۸.۷۱ میلیارد دلاری، کارخانه‌ای جدید در پاجوی کره‌ی جنوبی به منظور ساخت تلویزیون‌های 4K، راه‌اندازی کند. این اتفاق می‌تواند اندکی از زیانی که به دلیل نشت گاز در یکی از کارخانه‌ها متوجه ال‌جی شد را جبران کند.

البته راه‌اندازی کارخانه‌ی جدید به معنای افت ناگهانی در قیمت‌ها نیست چرا که بنابر گزارش رویترز، ساخت پنل‌ها در ابعاد بزرگ در این کارخانه از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد.

تلویزیون‌های OLED  فوق‌العاده باریک و سبک هستند و از این جهت جلوه‌ی ظاهری بسیار زیبایی دارند. این تلویزیون‌ها به لطف استفاده از فناوری OLED، کنتراست تصویر خارق‌العاده‌ای را ارائه می کند و رنگ‌ها نیز در آن‌ها بسیار زنده و جذاب نمایش داده می‌شوند. اما فرایند تولید این تلویزیون‌ها هنوز پر هزنیه است و مخصوصا در مدل‌های منحنی شکل، درصد شکستن پنل‌ها در زمان خم شدن بالا است. در همین راستا ال‌جی تلاش می‌کند تا هزینه‌ی تولید این پنل‌ها را کاهش داده و قیمت آن را برای عموم مردم مقرون به صرفه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات