نسخه‌ی اولیه سایانوژن‌مود 13 برای نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی عرضه شد

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته سایانوژن‌مود اولین مجموعه از دستگاه‌هایی که توسط آخرین نسخه از رام سفارشی این شرکت موسوم به CyanogenMod 13 پشتیبانی می‌شوند را معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سایانوژن‌مود در حال آماده‌سازی CM13، جدیدترین نسخه از رام سفارشی خود است. این رام بر مبنای اندروید ۶.۰ مارشمالو طراحی شده. سایانوژن مود در لیست اولیه‌ی دستگاه‌هایی که توسط CM13 پشتیبانی می‌شوند، نام ۷ دستگاه را شامل وان‌پلاس وان، نکسوس۷ نسخه ۲۰۱۳، ال‌جی جی۴، گلکسی تب پرو ۸.۴، ال‌جی جی‌پد ۷.۰، ال‌جی جی۳ نسخه‌ی ورایزن و موتو ایکس ۲۰۱۴ عنوان کرده است؛ اما انتظار می‌رود که به زودی تعداد دستگاه‌های بیشتری به این لیست اضافه شود.

به نظر می‌رسد که سایانوژن‌مود در عرضه‌ی سریع‌تر نسخه‌ی جدید رام سفارشی خود بسیار جدی است؛ چرا که پس از گذشت ۲۴ ساعت، این شرکت نسخه‌ی اولیه (nightly) از CM13 را برای نکسوس ۵ایکس و نکسوس ۶پی، به ترتیب با کدهای “bullhead” و “angler” را عرضه کرده است. چنانچه صاحب یکی از این دستگاه‌ها بوده و مایل به تجربه‌ی رام سفارشی یاد شده هستید، می توانید با مراجعه به این صفحه نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

همانند همیشه، بیلدهای اولیه، خصوصا برای اولین سری از دستگاه‌ها خالی از ایراد نخواهند بود و نباید انتظار تجربه‌ی نسخه‌ای پایدار از آن‌ها داشت. گاهی اوقات نسخه‌های اولیه منجر به بروز نقص در برخی از عملکردهای دستگاه می‌شوند. در پاره‌ای از موارد حتی احتمال بوت نشدن دستگاه هم وجود دارد. بنابراین نصب نسخه‌های اولیه برای کاربران عادی توصیه نمی‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که CM13 در حال حاضر از ویژگی تماس از طریق وای‌فای (Wi-Fi Calling) بهره می‌برد. به کمک این قابلیت که مختص شبکه‌ی مخابراتی T-Mobile است، کاربران قادر خواهند بود تا در مکان‌هایی که پوشش شبکه وجود ندارد، از طریق وای‌فای نسبت به برقراری تماس اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات