گوگل سامسونگ را در بهبود هر چه بیشتر تاچ ویز یاری می دهد

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ با وجود امکانات زیادی که در اختیار کاربران قرار می‌داد همواره به عنوان فاکتوری منفی برای این گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شد؛ چراکه این رابط کاربری بسیار سنگین بود. سامسونگ در آخرین نسل از پرچمداران خود وضعیت تاچ ویز را بسیار بهبود بخشیده است. البته هنوز هم می‌توان این رابط کاربری را بیش از پیش بهبود داد. شایعه‌ی اخیر منتشر شده نیز حکایت از این دارد که گوگل کره‌ای‌ها را در این رابطه یاری خواهد کرد.
تبلیغات

رابط کاربری تاچ ویز یکی از سنگین‌ترین نمونه‌های موجود مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود. سامسونگ با شنیدن انتقادات مطرح شده در این خصوص، تغییرات گسترده‌ای را در این رابط کاربری ایجاد کرد، بطوریکه می‌توان اثر این تغییرات را در سری گوشی‌های گلکسی عرضه شده در سال ۲۰۱۵ به وضوح دید. گرفتن بخش بزرگی از حافظه‌ی رم توسط رابط کاربری تاچ ویز که در طولانی مدت منجر به سنگین شدن عملکرد گوشی می‌شود را باید به عنوان یکی از مواردی اشاره کرد که بسیاری از کاربران از آن انتقاد می‌کنند.

هرچند سامسونگ در سال جاری تغییراتی را در این رابط کاربری ایجاد کرد، اما همچنان می‌توان بهبود‌های بیشتری را در این رابط کاربری اعمال کرد. اما چه کسی می‌تواند کره‌ای‌ها را در این مورد بیش از دیگران یاری کند؟ به طور حتم گوگل به عنوان توسعه‌دهنده‌ی اصلی اندرویدی یکی ازگزینه‌های اصلی در این راستا است. شایعات اخیر مطرح شده نیز حکایت از این دارد که گوگل و سامسونگ در زیر یک سقف قرار گرفته و برای بهبود هر چه بیشتر تاچ‌ویز همکاری می‌کنند. این موضوع نه فقط به نفع سامسونگ، بلکه به نفع کل اکوسیستم اندروید است. سامسونگ در حال حاضر لقب بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در اختیار دارد و از این‌رو بهبود رابط کاربری این کمپانی می‌توان نقش بسزایی در بهبود وجهه‌ی اندروید داشته باشد. یقینا این موضوع کمیت جامعه‌ی کاربران سامسونگی اندروید را نیز بیش از دیگران افزایش خواهد داد؛ در نتیجه بهبود در اجرای اندروید و تاچ ویز در محصولات این کمپانی، یک رابطه برد برد است.

گوگل و سامسونگ در سال ۲۰۱۴ میلادی به توافقی رسیده‌اند که براساس آن در زمینه‌هایی نظیر تحقیق و توسعه با یکدیگر همکاری خواهند کرد. سامسونگ در سال ۲۰۱۴ استفاده از رابط کاربری Magazine UX را در دستور کار قرار داده بود که این موضوع به هیچ وجه به مذاق گوگلی‌ها خوش نیامد؛ چراکه خط مشی الگوی طراحی این رابط کاربری با اندروید فرسنگ‌ها فاصله داشت. از این‌رو می‌توان همکاری گوگل با سامسونگ را منطقی خواند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات