پشتیبانی از زبان فارسی به اپلیکیشن تشخیص دستخط گوگل اضافه شد

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن Google Handwriting Input امکان ورود اطلاعات از طریق تشخیص دستخط کاربر را فراهم می‌کند. در تازه‌ترین بروزرسانی این اپلیکیشن، پشتیبانی از زبان فارسی به آن اضافه شده است.
تبلیغات

وقتی گوگل در ابتدای امسال از اپلیکیشن مجزای تشخیص دستخط خود رونمایی کرد، افرادی که از تایپ کردن با کیبوردهای لمسی روی موبایل خسته شده بودند، از این موضوع خوشحال شدند. برای بسیاری از کاربران نوشتن متن روی تبلت یا گوشی هوشمند بسیار راحت‌تر از تایپ کردن است. اما این اپلیکیشن در ابتدا فقط از چند زبان مهم پشتیبانی می‌کرد و به مرور بروزرسانی‌های مختلف پشتیبانی از زبان‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کرد. در جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن پشتیبانی از ۵ زبان عربی، فارسی، اردو، عبری و برمه‌ای به آن اضافه شده است و حالا کاربران فارسی‌زبان نیز می‌توانند با دستخط خود روی تلفن اندرویدی‌شان بنویسند و دستگاه دستخط آنها را تشخیص داده و به کاراکتر تبدیل کند.

 اضافه شدن این زبان‌ها از این جهت مهم است که تایپ کردن آنها به دلیل چسبیده بودن حروف به هم بسیار دشوارتر از زبان‌های دیگر است و حالا کاربرانی که به این زبان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند می‌توانند از طریق دستخط، پیام خود را منتقل کنند.

پیش از اضافه شدن شدن این زبان‌ها در بروزرسانی نسخه ۱.۵.۱ پشتیبانی اپلیکیشن تشخیص دستخط گوگل یا همان Google Handwriting Input از ۸۲ زبان پشتیبانی می‌کرد. حتی می‌توانید از طریق این اپ، ایموجی‌ها را هم بکشید تا به ایموجی که مورد نظر شما هستند تبدیل شوند.

تشخیص دستخط گوگل

این بروزرسانی برای کاربران اندروید اضافه شده و انها می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. اما برای آن که به زبان مورد نظرتان دسترسی داشته باشید باید بسته مربوط به آن را از داخل اپلیکیشن به صورت مجزا دانلود کنید. نکته جالب درباره این اپلیکیشن این است که بر اساس تجربه ما حتی اگر چندان خوش خط هم نباشید زبان فارسی به خوبی تشخیص داده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات