مدل ایکس تسلا، سال ۲۰۱۶ روانه بازار می‌شود

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
خودروی تسلا مدل ایکس (Tesla Model X) سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد. این خودرو در سه نوع مختلف عرضه می‌شود که بسته به نوع امکانات قیمت‌ آنها متفاوت خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود قیمت پایه‌ ۸۰ هزار دلار بوده و در گران‌ترین حالت هم این خودرو ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.
تبلیغات

خودروی تسلا مدل ایکس همانند Model S در سه نوع مختلف روانه بازار خواهد شد؛ 70D با قیمت پایه‌ی ۸۰ هزار دلار شروع می‌شود و دارای حداکثر مسافت تقریبی (حداکثر مسافتی که یک خودروی الکتریکی می‌تواند با شارژ کامل بپیماید.) ۳۵۴ کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بوده و نوع 90D تسلا دارای حداکثر مسافت ۴۱۳ کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۵۲ کیلومتربرساعت است. P90D اولین مدل ایکس از تسلا خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ به بازار می‌آید که در این مدل حداکثر مسافت به ۴۰۲ کیلومتر کاهش می‌یابد؛ ولی در عوض زمان رسیدن از سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۸ ثانیه خواهد بود.

تسلا همه‌ی قیمت‌ها را اعلام نکرده است، ولی ترتیب قیمت‌ها را در برخی موارد اعلام کرده و آن‌گونه که به نظر می‌رسد احتمالا در اواسط و اواخر سال ۲۰۱۶ قیمت‌ها پایین‌تر بیایند.

همه‌ی مدل‌های ایکس در نوع ۵ سرنشینه ارائه می‌شوند و مدل‌های سفارشی۶ سرنشینه ۳۰۰۰ دلار گران‌تر خواهند بود. همچنین نوع ۷ سرنشینه هم وجود دارد که قیمتش ۴۰۰۰ دلار با مدل معمولی فرق خواهد داشت. یک صفحه‌ی  اتوپایلت (Autopilot) هم باعث افزایش مجدد قیمت به مقدار ۲۵۰۰ دلار خواهد بود. برای خودروی 70D سیستم تعلیق هوایی به عنوان گزینه‌ی سفارشی بوده و ۲۵۰۰ دلار هزینه دارد؛ در حالی که این سیستم در مدل‌های 90D و P90D به صورت پیش‌فرض در دسترس خواهند بود. بسته‌‌های سفارشی دیگر هم شامل یک سیستم صوتی سفارشی لوکس ۲۵۰۰ دلاری، بسته‌ی ویژه‌ی هوای زیر صفر درجه‌ی ۱۰۰۰ دلاری و بسته‌ی یدک کشی و بوکسل ۷۵۰ دلاری هستند. به طور کلی قیمت خودرو در عالی‌ترین حالت حدود صدهزار دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات