گوگل در حال آزمایش قابلیت استریم کردن اپلیکیشن‌ها روی گوشی است

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات بسیاری وجود دارند که تنها از طریق اپلیکیشن‌ها قابل دسترسی هستند و با زیر و رو کردن اینترنت توسط هیچ کدام از موتورهای جستجو آن‌ها را نخواهید یافت. گوگل برای این مشکل هم چاره‌ای اندیشیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چند سالی است که گوگل در نتایج جستجوهایش اطلاعات درون اپلیکیشن‌ها را هم به نمایش می‌گذارد؛ اما این اطلاعات تنها محدود به اپلیکیشن‌هایی می‌شود که بر روی گوشی نصب باشندو وبسایتی هم داشته باشند. اما حالا گوگل روش دیگری یافته است: استریم کامل اپلیکیشن بر روی گوشی.

چند روز پیش گوگل اعلام کرد که آزمایش بر روی ویژگی استریم اپلیکیشن روی گوشی‌های اندرویدی را آغاز کرده است. برای مثال اگر به دنبال رزرو اتاق در هتلی باشید، ممکن است نتایجی از اپلیکیشن HotelTonight برای شما به نمایش درآید. از آنجایی که امکان رزرو از طریق وبسایت این اپلیکیشن فراهم نیست، گوگل خود اپلیکیشن را بر روی گوشی شما استریم خواهد کرد؛ بطوری که می‌توانید مثل یک اپلیکیشن عادی که بر روی گوشی‌تان نصب است با جستجو درون آن و مشاهده‌ی هتل‌ها به راحتی اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید. در آزمایش‌های استریم، اپلیکیشن HotelTonight بسیار نرم و روان اجرا شده است؛ هرچند عملکرد آن مقداری از نسخه‌ی نصب شده بر روی گوشی کندتر بوده است.

در حال حاضر تنها ۹ اپلیکیشن با قابلیت استریم موجود هستند که عبارتند از: Hotel Tonight, Weather, Chimani, Gormey, My Horoscope, Visual Anatomy Free, Useful Knots, Daily Horoscope, and New York Subway

همچنین این قابلیت فعلاً فقط برای کاربران ساکن امریکا که از اندروید ۵ استفاده می‌کنند و فقط از طریق اینترنت وای‌فای در دسترس است. گوگل می‌گوید این برنامه ابتکاری مهم است و قصد دارد آن را گسترش بدهد. گوگل بر بازار جستجوی اینترنتی فرمانروایی می‌کند و موتور جستجویش برای خیلی‌ها به ابزاری حیاتی تبدیل شده است؛ اما اطلاعات زیادی وجود دارند که تنها از طریق اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار دارند و دست موتورهای جستجوی اینترنتی از آنها کوتاه است. گوگل از این موضوع نیز غافل نمانده است و با این ویژگی جدید در تلاش برای حل این مشکل و حفظ اهمیت خود در بازار جستجو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات