جدیدترین رده‌ بندی اپراتورهای اینترنت پرسرعت کشور اعلام شد

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
رده‌بندی ارائه‌دهندگان اینترنت پر سرعت (ADSL) توسط معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد. این رده‌بندی هر سه ماه یکبار توسط رگولاتوری اعلام می‌شود و اپراتورهای اینترنت پرسرعت بر اساس ۵ فاکتور با هم مقایسه می‌شوند.
تبلیغات

بر اساس جدیدترین رده‌بندی اپراتورهای اینترنت پرسرعت (ADSL) توسط معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۱۲ شرکت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، PAP ها، بر اساس معیارهای مشخص شده از سمت رگولاتوری رتبه بندی شده‌اند.

غلامرضا داداش زاده، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مورد معیارها و شاخص‌های این بررسی توضیح داد:

اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت در سه ماهه دوم سال ۹۴ براساس نظرسنجی از کاربران در پنج شاخص کیفیت، پشتیبانی، ارزش‌گذاری به مشتریان و وفاداری، رسیدگی به شکایات و تناسب قیمت و تنوع سرویس ارزیابی شدند.

بر اساس اعلام داداش زاده، انتقال داده‌های آسیاتک رتبه اول، داده‌گستر عصر نوین با نام تجاری‌ های‌وب و آریا رسانه تدبیر با نام تجاری شاتل به طور مشترک رتبه دوم و پارسان لین ارتباطات با نام تجاری پارس آنلاین رتبه سوم را کسب کردند که خدماتشان در سطح خوب قرار دارد.

همچنین داده‌پردازی فن آوا و ندا گستر صبا با نام تجاری صبانت به طور مشترک رتبه چهارم را کسب کردند که در رده اپراتورهای قابل قبول قرار دارد.

در این رده بندی پیشگامان توسعه ارتباطات رتبه پنجم، مخابرات ایران و انتقال داده‌های رهام داتک به طور مشترک رتبه ششم  و ۳ شرکت لایزر، عصر انتقال داده‌ها با نام تجاری عصر تله کام و کارا امین ارتباط به ترتیب رتبه‌های هفتم تا نهم را به دست آوردند. رتبه‌های پنجم تا نهم در سطح ضعیف قرار گرفتند و باید در جهت تلاش برای ارتقاء کیفیت و جلب نظر مشتری اقدام کنند.

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، این رتبه‌بندی براساس میانگین امتیازی که کاربران از صفر تا ۲۰ در ۵ شاخص اعلام شده به اپراتورشان داده‌اند، انجام شده است و در چهار سطح عالی، خوب، قابل قبول و ضعیف سطح‌بندی می‌شوند. بدین ترتیب هیچ اپراتوری در تابستان ۹۴ موفق به قرار گرفتن در سطح عالی نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات