سامسونگ S-RAM با تکنولوژی ۱۰ نانومتری تولید کرد

یک‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات تلفن‌های همراه همچون پردازنده و نمایشگر، به تازگی حافظه‌ی رم S-Ram با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را نیز به مجموعه‌ی قطعات خود اضافه کرد.
تبلیغات

سامسونگ در آخرین دستاورد خود توانسته حافظه‌های S-Ram با تکنولوژی ۱۰ نانومتری تولید کند. این حافظه‌ها نقش کش پردازنده را بازی می‌کنند و با این تکنولوژی جدید سامسونگ می‌تواند پردازنده‌های خود را سریع‌تر و کم مصرف‌تر کند. پیش‌تر این حافظه‌ها با تکنولوژی ۱۴ نانومتری تولید می‌شدند. نسخه‌ی ۱۰ نانومتری حافظه‌های رمِ تولید شده توسط سامسونگ می‌توانند با سرعت ۱۲۸ مگابایت  به پردازش اطلاعات بپردازند.

S-Ram های ۱۰ نانومتری سامسونگ ۳۷ درصد نسبت به نسخه‌ی قبلی، کوچک‌تر خواهند بود. این ابعاد کمتر می‌تواند در کاهش ابعاد برد اصلی دستگاه‌ها کمک کند و از این رو فضای قابل استفاده برای ارتقای دیگر اجزای تلفن‌های همراه هوشمند بیشتر خواهد شد. پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۷۴۲۰ از کش‌های ۱۴ نانومتری استفاده می‌کنند.

سامسونگ در حال انجام تست‌های مختلف بر روی محصول جدید خودش است, برنامه‌ی تولید انبوه این حافظه‌های کش برای پایان سال ۲۰۱۶ زمان بندی شده است. سامسونگ پیش از دو رقیب دیگر خودش یعنی اینتل و TSMC توانست به این تکنولوژی دست پیدا کند. این دو شرکت نیز قطعا سعی خواهند کرد تا هرچه زودتر این محصول را با تکنولوژی‌های خودشان تولید کنند. با توجه به تولید انبوه S-Ram ۱۰ نانومتری در پایان سال ۲۰۱۶ می‌توان انتظار داشت که دستگاه‌های هوشمند تولید شده در سال ۲۰۱۷ از این حافظه‌های کش استفاده کنند.

منبع android headlines

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات