تلگرام از استفاده‌ی داعش از این اپلیکیشن قبل از حملات تروریستی پاریس مطلع بوده است

جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
تلگرام در روزهای گذشته اعلام کرد که ۷۸ کانال مرتبط با داعش را که افکار این گروه تروریستی را منتشر می‌کرده‌اند، بسته است. این عمل تلگرام به نوعی بی‌اطلاعی این شرکت از کانال‌ها را جلوه می‌داد اما به نظر می‌رسد این گونه نبوده و مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ی خود بیان کرده که می‌دانسته داعش از سرویس پیام‌رسان او استفاده می‌کرده است.
تبلیغات

تلگرام پس از حملات تروریستی پاریس اعلام کرد که ۷۸ کانال منتسب به داعش را در اپلیکیشن پیام‌رسان خود بسته است. با این حال به نظر می‌رسد تلگرام از وجود این کانال‌ها قبل از حملات تروریستی پاریس مطلع بوده است. پاول دوروف بنیان‌گذار تلگرام در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با مایک بوچر از تک‌کرانچ به این موضوع اشاره داشته است که در ادامه به مرور بخشی از این مصاحبه خواهیم پرداخت:

مایک: آیا این موضوع که داعش از تلگرام استفاده می‌کند، شما را نگران کرده است؟
پاول: آن‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند.
مایک: آیا این موضوع شما را نگران نمی‌کند؟
پاول: سوال بسیار خوبی بود.
مایک: آیا شما با علم به اینکه تروریست‌ها از اپلیکیشن شما بهره می‌برند، شب‌ راحت به خواب می‌روید؟
پاول: سوال بسیا خوبی کردید اما به نظر من امنیت و حفظ حریم خصوصی در نهایت مهم‌تر از ترس ما از نحوه‌ی استفاده از این ویژگی‌ها است. اگر به داعش نگاه کنید بله در حال حاضر این گروه منطقه خاورمیانه را مورد حملات خود قرار داده است و اتفاقات اسف‌باری را نیز رقم زده است. اما داعش بالاخره راهی برای ارتباط خواهد یافت. اگر وسیله‌ی ارتباطی ایمن نباشد به وسیله‌ی ارتباطی دیگر رو خواهد آورد. بنابراین به نظر من، تلگرام نقشی در فعالیت این گروه ندارد. ما نباید احساس گناه کنیم چرا که تلگرام در حال انجام کار خود یعنی حفظ حریم خصوصی کاربران خود است.
مایک: شما معتقدید اگر داعش از تلگرام بهره نبرد رو به وسیله ارتباطی دیگری خواهد آورد؟
پاول: به طور قطع همین طور است. با این حال حتی اپلیکیشن‌های منبع باز نیز وجود دارند که می‌توانند کار اپلیکیشن ما را برای داعش انجام دهند. نصب آن‌ها بسیار ساده است و فناوری در حال حاضر به این مرحله رسیده است.

به طور قطع بسیاری از افراد علاقه‌ای به استفاده‌ی تروریست‌ها از سرویس‌های خود برای کشتن هزارن نفر ندارند و البته سخنان دوروف نیز نشان از حمایت وی از داعش ندارد اما با این حال بیانات او به نوعی در تضاد با جدیدترین اعلامیه‌ی تلگرام مبنی بر بستن کانال‌های منتسب به داعش است. آن طور که از سخنان دوروف برمی‌آید این شرکت قبل از حملات تروریستی پاریس نیز از فعالیت گروه داعش در تلگرام مطلع بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات