زوم‌اپ: ترکیب و ساخت رنگ‌های جدید با Color Mixer RGB HEX

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Color Mixer RGB HEX اپلیکیشنی ساده اما کاربردی برای طراحان گرافیک است که به کمک آن می‌توانید با ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز رنگ‌های جدیدی را به وجود بیاورید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

اگر کمی تخصصی به مبحث رنگ‌ها و کارهای گرافیکی نگاه کرده باشید حتما از این موضوع آگاهید که تمام رنگ‌های موجود در اطراف ما، ترکیبی از سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز هستند که با کم و زیاد شدن هر کدام از این سه رنگ، رنگ‌های جدیدی به وجود می‌آید. اپلیکیشن Color Mixer RGB HEX اپلیکیشنی ساده اما کاربردی برای گوشی‌های اندرویدی است که به کمک آن به سه رنگ اصلی دسترسی خواهید داشت که می‌توانید مقدار هرکدام را عددی بین ۱ تا ۱۰۰ قرار داده و از ترکیب‌های مختلفی که می‌توان بین این سه رنگ تنظیم کرد، رنگ‌های جدیدتری به وجود آورد. زرد، بنفش، قهوه ای و هر رنگ دیگری که در دنیای خود مشاهده می‌کنیم، همگی ترکیبی از این سه رنگ اصلی هستند که در نرم‌افزارهای گرافیکی نیز آن‌ها را با نام مخفف RGB می‌شناسیم. انجام این امر برای طراحان و کسانی که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند بسیار ضروری و با ارزش خواهد بود به طوری که می‌توانند با ترکیب اتفاقی این سه رنگ، به رنگ‌های خاص و متفاوتی در امور طراحی خود دست پیدا کنند. ضمن اینکه امکان ترکیب رنگ‌ها به صورت کدهای HEX نیز در نظر گرفته شده است.

color mixer rgb hex 2 d1fc2

کدهای Hex به نوعی یک شناسه یا آیدی برای رنگ‌ها به حساب می‌آیند؛ به طوری که هر کد مخصوص، نشانه‌ی یک رنگ مشخص و شناخته شده است که برای مثال می‌توان به کد رنگ قرمز یعنی #ff0000 اشاره کرد. این کد‌ها شناسایی و دسترسی به رنگ‌های خاص را به امری ساده تر تبدیل می‌کنند و ممکن است رنگ‌های زیبا و خاصی را در تصاویر مشاهده کنیم و قصد استفاده از آن را در کارهای خود داشته باشیم. در این مواقع معمولا باید عکس مورد نظر را به کامپیوتر منتقل کرده و توسط ابزارک مخصوصی در فتوشاپ یا...، به کد رنگ مورد نظر دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه Color Mixer RGB HEX ابزاری جانبی با عنوان Color Picker نیز در خود جای داده است که به کمک آن می‌توانید عکس‌های موجود در موبایل خود را فراخوانی، و به بررسی کد رنگ بخش‌های دلخواه در آن بپردازید. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات