تعداد مطالب انگلیسی زبان ویکی پدیا از مرز ۵ میلیون عدد عبور کرد

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
ویکی پدیا در راستای شعار افزایش اطلاعات و دانش عموم مردم بار دیگر توانسته رکورد جدیدی از خود به جا بگذارد. شرکت ویکی‌ مدیا، امروز اعلام کرد که تعداد مقالات انگلیسی زبان این وبسایت به بیش از ۵ میلیون عدد رسیده است.
تبلیغات

ویکی پدیا که حیات خود را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرده است، پس از گذشت حدود ۱۵ سال توانسته رکوردی عجیب از خود به جا بگذارد. مقاله‌ی کاز لیبر، که سابقه نوشتن بیش از ۱۵۰۰ مطلب را در ویکی پدیا دارد، مطلب انگلیسی شماره پنج میلیون این وبسایت بود.

برای مقایسه باید گفت که مطالب انگلیسی ویکی پدیا در سال ۲۰۰۷ به دو میلیون، در سال ۲۰۰۹ به سه میلیون و در سال ۲۰۱۲ به چهار میلیون عدد رسیده بود. دومین زبان محبوب این وبسایت، سوئدی با ۲ میلیون مطلب است. پس از آن نیز آلمانی با ۱.۸۷ میلیون مطلب، هلندی با ۱.۸۴ میلیون مطلب و فرانسوی با ۱.۶۹ میلیون مطلب مقام‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. ویکی مدیا اعلام کرده است که حجم مطالب این سایت در مجموع به ۳۰ ترابایت رسیده است.

در گذشته مدیر شرکت ویکی مدیا گفته بود که ویکی پدیا با توجه به این موضوع که یکی از پربازدیدترین وبسایت‌های دنیا است کمتر مورد توجه رسانه‌های خبری قرار می‌گیرد و آن را بی‌عدالتی در حق ویکی پدیا خوانده بود.

نظر شما در مورد این دانشنامه‌ی آنلاین چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات