صدور پروانه فعالیت برای ۷ اپراتور اینترنت

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجوز سراسری فعالیت ۱۰ ساله برای ۷ اپراتور در حوزه ارتباطات ثابت (FCP) صادر شد.
تبلیغات

مجوز فعالیت در حوزه خدمات جدید ارتباطات ثابت به ۷ شرکت شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین، انتقال داده‌های نداگستر صبا، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده‌گستر عصر نوین و گسترش ارتباطات مبنا اعطا شد.

پروانه سراسری اپراتورهای (FCP) بر اساس مصوبه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این امکان را به خدمات دهندگان می‌دهد که ظرف ۱۰ سال تمامی تکنولوژی‌های مربوط به تلفن ثابت و اینترنت را بدون محدودیت در کشور ارائه کنند.

بر این اساس، هر یک از اپراتورها موظفند در سال اول حداقل ۲۰ هزار پورت، سال دوم ۲۳ هزار پورت، سال سوم ۲۶ هزار پورت، سال چهارم ۳۰ هزار پورت و سال پنجم ۳۵ هزار پورت اینترنت ثابت در کشور ایجاد کنند.

همچنین این اپراتورها موظفند در ۸ شهر تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، اهواز و قم شبکه‌ ارتباطی ایجاد کنند.

اجرای این مصوبه با هدف ایجاد فضای رقابت و جلوگیری از هر گونه انحصار در حوزه ارتباطات ثابت صورت گرفته و قرار است فضای جدیدی فراهم شود تا این شرکت‌ها بتوانند با شرکت مخابرات ایران که تنها دارنده پروانه ارتباطات ثابت در کشور بود، رقابت کنند.

مجوزی که امروز توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت‌ها اعطا شد، ساماندهی تمامی پروانه‌های حوزه ارتباطات ثابت از جمله PAP، ISDP، PSTN، ISP و VOIP را ممکن می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات