با کروم بیت مانیتور یا تلویزیون‌تان را به رایانه‌ تبدیل کنید

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس و گوگل در نهایت کروم‌بیت (Chromebit) یا همان مینی کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل کروم خود را معرفی کردند.
تبلیغات

کروم‌بیت (Chromebit)، مینی کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل کروم است که توسط گوگل و ایسوس ساخته شده و ۸۵ دلاری قیمت دارد و ابعاد آن تنها حدود ۱۰ سانتی متر است. با اتصال این مینی کامپیوتر به پورت HDMI و همچنین اتصال آداپتور مخصوص در کنار یک ماوس و کیبورد بلوتوث می‌توان با کمترین هزینه‌ی ممکن مانیتور یا کامپیوتر خود را به یک رایانه‌ی تبدیل کرد. با زومیت همراه باشید.

در صورتی که می‌خواهید با هزینه‌ی بسیار اندک تلویزیون یا مانیتور خود را به یک کامپیوتر تبدیل کنید، بهتر است کروم بیت را خریداری کنید. کروم بیت محصول مشترک ایسوس و گوگل است. این مینی کامپیوتر مبتنی بر سیستم عامل کروم بوده و با استفاده از آن می‌توان به راحتی تجربه‌ی استفاده از یک کامپیوتر را از طریق تلویزیون و مانیتور به دست آورد.

فلسفه‌ی عرضه‌ی محصولات سری کروم‌بوک، در اختیار قراردادن گجت‌هایی با کمترین قیمت ممکن است تا کاربران بتوانند به راحتی از این گجت‌ها استفاده کنند. گوگل با کروم بوک‌هایش این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با استفاده از یک سیستم عامل بسیار سبک و اپلیکیشن‌های تحت وب، بتوانند به هر آنچه که نیاز دارند، به راحتی دسترسی داشته باشند.

کروم‌بیت را نیز باید محصول مشابهی خواند که با هدف کاهش بیش از پیش قیمت این سری محصولات طراحی شده است. گوگل و ایسوس در کروم بیت قطعاتی را نظیر صفحه‌ی نمایش، باتری، کیبورد و ترک پد حذف کرده و از این رو قیمت این محصول بیش از پیش کاهش یافته است. همانطور که اشاره کردیم این مینی کامپیوتر ساختار بسیار کوچکی دارد و اندازه‌ی آن تقریبا کمی بزرگ‌تر از یک فلش مموری است.

chromebit 1 099c5

از این مینی کامپیوتر می‌توان در سناریوهای مختلفی استفاده کرد. برای مثال در صورتی که یک مانیتور دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با بهره‌گیری از این استیک، آن را تبدیل به کامپیوتری کنید که می‌توان در وب‌گردی از آن استفاده کرد.

همچنین در صورتی که تلویزیون منزلتان یک ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی بدون بهره‌گیری از قابلیت‌های هوشمند است، بهره‌گیری از این استیک می‌تواند تلویزیون شما را تبدیل به یک نمونه‌ی هوشمند کند. استفاده از این مینی کامپیوتر، می‌تواند یک تلویزیون را تبدیل به یک ابزار به منظور برگزاری کنفرانس‌‌ با بهره‌گیری از هنگ اوتز کند. همچنین در صورتی که عادت دارید تا در سفرها از کامپیوتر خود استفاده کنید، به همراه داشتن این مینی کامپیوتر گزینه‌ی مناسبی برای این کار است.

chromebit 2 c88aa

از نظر سخت‌افزاری این گجت هوشمند آنچنان که باید قدرتمند نیست. از جمله‌ی مشخصات فنی این محصول باید به پردازنده‌ی آن اشاره کرد که از محصولات راک‌چیپ است. همچنین ایسوس از وجود یک حافظه‌ی رم دو گیگابایتی در این گجت استفاده کرده که از این‌رو با در کنار هم قرار دادن پردازنده و حافظه‌ی رم می‌توان به روشنی دید که این محصول آنچنان نیز قدرتمند نیست.

البته در تمام مواردی که اشاره کردیم، وجود تلویزیون و ماوس و کیبورد بلوتوث را باید شرط اصلی به منظور خرید این گجت بدانیم، چراکه قدرت پایین سخت‌افزاری این محصول خرید سایر ماژول‌های مورد نیاز برای بهره‌گیری از قابلیت‌های این مینی کامپیوتر را توجیه نمی‌کند.

گوگل نیز با علم به این موضوع با انتشار پستی در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرده که از کروم بیت می‌توان تحت عنوان رایانه‌ای کیوسک گونه استفاده کرد که فقط می‌توان برای انجام کارهای کوچک از آن استفاده کرد. کروم بیت توانایی مدیریت وظایفی نظیر باز بودن ۶ تب را با هم نداشته و از این‌رو نمی‌توان از آن انتظار بالایی داشت.

نظر شما در مورد این مینی کامپیوتر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات