اگر فیسبوک را در گوگل جستجو کنید به سمت اپلیکیشن آن هدایت می‌شوید

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از این پس با همکاری فیس‌بوک نتایج جستجوی خود را با اپلیکشن موبایل بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر جهان پیوند بیشتری می‌دهد. با همکاری دو سرویس پرطرفدار اینترنتی، کاربرانی که از گوشی هوشمند یا تبلت خود اقدام به جستجو در گوگل کنند، می‌توانند لینک‌های مرتبط با فیس‌بوک را از طریق اپلیکشن این کمپانی دنبال کنند.
تبلیغات

براساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل و فیس‌بوک از این پس در مورد نمایش نتایج جستجو روی گجت‌های موبایل و بهره‌گیری از اپلیکیشن موبایل فیس‌بوک به توافق رسیده‌اند. از این پس در صورتی که کاربری از گجت موبایل خود برای جستجو در گوگل استفاده کند، لینک‌هایی از فیس‌بوک نظیر حساب‌های کاربری، صفحات و پست‌های مرتبط با عبارت جستجو برای کاربر نمایش داده خواهد شد که وی می‌تواند با کلیک روی آن‌ها و اجرای اپلیکیشن موبایل فیس‌بوک، به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. تا امروز گوگل اجازه‌ی لینک کردن اطلاعات عمومی را به اپلیکیشن موبایل فیس‌بوک نداشت تا اینکه با توافق این دو کمپانی این موضوع نیز حل شده است.

چنین توافقی را می‌توان یک برد برای گوگل خواند، چراکه بسیاری از کارشناسان اپلیکیشن فیس‌بوک را به موجب اینکه نظر بسیاری را به خود جلب کرده، خطری برای گوگل عنوان کرده بودند. با وجود اینکه گوگل بخش بزرگی از جستجوهای تحت وب را در کنترل خود دارد، اما توانایی ایندکس کردن اطلاعاتی که کاربران در تعامل با اپلیکیشن‌ سرویس‌های مختلف رد و بدل می‌کنند، خارج از دسترس غول جستجو است.

البته عدم دسترسی به اطلاعات خصوصی فیس بوک توسط گوگل همچنان پابرجا است و غول جستجو در دو حوزه‌ی وب و موبایل به چنین قابلیتی دسترسی ندارد. همکاری با گوگل از سوی فیس‌بوکی که اخیرا ساز و کار جستجوی خود را عوض کرده، باید به عنوان یک سازش در نظر گرفت. فیس بوک به این نتیجه رسیده که سازش با گوگل نهایتا منجر به استفاده‌ی طیف گسترده‌تری از کاربران از اپلیکشن موبایل این کمپانی خواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات