ارائه‌ی ۱۰ استارتاپ منتخب آواتک در حضور سرمایه گذاران انجام شد

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استارتاپ‌های چرخه‌ی دوم مرکز شتابدهی آواتک، در حضور جمعی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی سرویس‌ها و محصولات خود را ارائه و معرفی کردند تا بتوانند نظر مثبت سرمایه گذاران را به خود جلب  کنند.
تبلیغات

در مراسم چرخه‌ی دوم مرکز شتابدهی آواتاک، ۱۰ تیم استارتاپی این مرکز به معرفی کسب‌و‌کار خود در حضور نزدیک به ۵۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی پرداختند. البته این تیم‌ها در حاشیه این مراسم نمایشگاهی برپا کرده بودند تا محصولات و دستاوردهای شش ماهه خود را به سرمایه‌گذاران و حاضران معرفی کنند.

در این رویداد محسن ملایری، مدیرعامل مرکز شتابدهی آواتک گفت:

۲۲۰ تیم متقاضی ورود به چرخه‌ی دوم شتابدهی آواتک بودند که پس از گزینش، ۲۰ تیم وارد مرحله پیش‌شتابدهی شدند. در نهایت ۱۰ تیم با گذراندن دوره پیش‌شتابدهی و دوره شتابدهی امروز برای جذب سرمایه لازم از سوی سرمایه‌گذاران در این مرحله به معرفی محصولات و خدماتشان می‌پردازند.

به گفته مدیرعامل آواتک ۲۵ درصد از جوانان فعال در استارتاپ‌های چرخه‌ی دوم قصد خروج از کشور را داشتند که با ایجاد فرصتی برای کارآفرینی و ارائه ایده‌هایشان در آواتک، از تصمیم خود برای ترک کشور منصرف شدند.

سعید رحمانی، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سرآوا، هدف از شکل گیری این استارتاپ‌ها را ایجاد تجربه کارآفرینی و فرصت برای ایجاد نوآوری در کشور دانست و گفت:

با حمایت از اندیشه این جوانان و بها دادن به آنها ، نه تنها شاهد مهاجرت‌شان به کشورهای دیگر نخواهیم بود، بلکه بسیاری از افراد مهاجرت کرده با آگاهی از حمایت شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، برای رسیدن به اهداف کسب‌وکاریشان به کشور باز خواهند گشت. نخبگان و جوانان ما خواهان شرکت در چنین فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکاری هستند. همه ما اعم از دولت و ملت باید چنین فضاهایی را برای فعالیت جوانان و نخبگان در ظرفیت‌های اقتصادی کشور ایجاد کنیم.

به گفته رحمانی جلوگیری از فرار مغزها، رشد کارآفرینی و حمایت از ایده‌های کاربردی از دستاوردهای این جریان است. در صورتی که اقتصاد دانش بنیان در کشور رشد نکند، سرمایه خارجی می‌تواند در کنار سرمایه داخلی به رشد علم و نوآوری کمک کند که در نهایت به سرمایه‌ای تهاجمی برای قبضه کردن بازار ایران تبدیل خواهد شد.

او با تحسین پشتکار نخبگان و جوانان غیور کشور و روحیه رقابتی موجود در بین آنها گفت:

به واسطه همین پشتکار، تلاش و رقابت سالم است که امروز شاهد شکست و فروپاشی شرکت‌های تهاجمی خارجی چون «راکت اینترنت» هستیم که صرفا برای تصاحب کامل استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند. امروز شاهدیم که تیم‌های چرخه نخست آواتک با تشکیل شرکت‌های خود توانسته‌اند برای حدود ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال کنند. ۹۰درصد از سرمایه این تیم‌ها توسط سرمایه‌گذاران داخلی تامین شده است که ۷۰ درصد از آنها بخش خصوصی هستند.
راکت اینترنت یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ است که در ایران، شرکت‌هایی همچون بامیلو، موزاندو، اسنپ (تاکسی‌یاب سابق) و بدوفود را راه‌اندازی کرده است.

در این مراسم پنلی با موضوع چالش‌های سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های ایرانی با شرکت چند تن از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز برگزار شد.

اسمارت بین، ناملیک، کورتادو، نیک پرینت، هگزی پیکسل، دیمانا، پی پینگ، اسپورت‌آپ، پروانه و رنگی‌تر، ۱۰ تیم شرکت‌کننده در چرخه دوم مرکز شتابدهی آواتک بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات