مشکل امنیتی گلکسی اس‌6 و نوت 5، شنود مکالمات را برای هکرها ممکن می‌کند

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
وقتی صحبت از امنیت دستگاه‌های هوشمند به میان می‌آید یکی از نگران‌کننده ترین مسائل، شنود صحبت‌های کاربران است. حال مشکل امنیتی در پرچمداران جدید سامسونگ پیدا شده است که امکان جاسوسی از تماس‌ها را ممکن می‌کند.
تبلیغات

متخصصین امنیت «دانیل کومارومی» و «نیکو گولدی» توانستند مشکل امنیتی  در گلکسی اس۶ و نوت ۵ ساخت سامسونگ پیدا کنند که شنود تماس‌های برقرارشده توسط این دستگاه‌ها را ممکن می‌کند. حفره‌ی امنیتی، مربوط به مودم ارتباطی این دستگاه‌ها است. مودم LTE به کار رفته در این دو محصول با نام Shannon شناخته می‌شود. این مودم به عنوان چیپ ارتباطی پردازنده‌ی Exynos 7420 روی این دو دستگاه نصب شده است.

این دو متخصص توانستند با ایجاد یک پایگاه ارتباطی ساده، از حفره‌ی موجود در Shannon استفاده کنند و مکالمات را شنود کنند. امکان ضبط تماس‌ها توسط فرد متجاوز نیز وجود دارد و این می‌تواند مشکلات را برای سامسونگ بیشتر کند. البته این دو متخصص، حفره امنیتی موجود را به سامسونگ گزارش داده‌اند و از انتشار هرگونه جزئیات برای عموم خودداری کرده‌اند تا کسی نتواند از این موضوع سوء استفاده کند تا زمانی که سامسونگ این مشکل را برطرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات