وال استریت ژورنال: اپل رقیب PayPal را در سال ۲۰۱۶ معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گسترش کاربرد سرویس‌هایی همچون پی‌پال توجه اپل را بیش از پیش به خود جلب کرده و از این‌رو گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از عرضه‌ی چنین سرویسی توسط اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی دارد.
تبلیغات

این روزها مردم آمریکا از سرویس‌هایی نظیر پی‌پال و ونمو برای انتقال پول بصورت نقطه به نقطه (peer-to-peer) استفاده می‌کنند. همین موضوع نظر اپل را به خود جلب کرده و این کمپانی را بر آن داشته تا سرویس خود را برای رقابت‌ با سیستم‌هایی نظیر پی‌پال تا سال ۲۰۱۶ عرضه کند. وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرده که اپل هم اکنون با شماری از موسسات مالی و بانک‌ها نظیر جی‌پی مورگان، ولز فارگو، کپیتال وان فایننشال و یو.اس بنکورپ به گفتگو نشسته است. گزارش وال استریت ژورنال نشان از این دارد که اپل سیستم خود را در سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

در کنار پی‌پال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند، می‌توان به سرویس‌های دیگری نظیر ونمو، اسکوار و سیستم انتقال گوگل اشاره کرد که در این حوزه فعالیت می‌کنند. با استفاده از پی‌پال که هم اکنون تحت تملک eBay قرار دارد، کاربران قادرند تا با نصب اپلیکیشن کلاینت مربوطه، تنها با وارد کردن شماره‌ی تلفن یا ایمیل مخاطب خود، مبلغ مورد نظر را به وی انتقال دهند. این مبلغ می‌تواند اعتبار موجود در حساب کاربری پی‌پال کاربر مورد نظر یا مبلغی از کارت اعتباری وی باشد که به این حساب کاربری متصل شده است.

applepeer2peer cb694

تیم کوک که اکنون در ایرلند به سر می‌برد، به این موضوع اشاره کرده که اپل نمی‌خواهد تبدیل به بانک شود و درصدد گسترش دامنه‌ی فعالیت‌های اپل پی است. سرویس انتقال نقطه‌ به نقطه‌ی پول اپل را باید یک ویژگی عنوان کرد که به اپل پی اضافه خواهد شد. گوگل چندی پیش سیستم اندروید پی را معرفی کرد و پس از آن کیف پول کاربران در گوگل به یک کلاینت انتقال نقطه به نقطه‌ی اعتبار تبدیل شد. تنها نکته‌ای که می‌تواند اپل را در رقابت عرضه‌ی سرویس‌های مالی به پای رقبا برساند، امکان ارتباط سرویس خود با سیستمی است که هم اکنون بانک‌ها برای انتقال نقطه به نقطه‌ی پول مورد استفاده قرار می‌دهند. این سرویس clearXchange نام دارد و با استفاده از آن کاربران می‌توانند با وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره‌ی موبایل فرد مورد نظر، مبلغ دلخواه خود را به وی انتقال دهند.

برخلاف اپل پی، بانک‌هایی که در سرویس انتقال پول نقطه به نقطه‌ی اپل شرکت داشته باشند، ملزم به پرداخت درصدی به اپل نخواهند بود. به نظر می‌رسد اپل در پی آن است تا به جای بهره‌گیری از این سیستم به عنوان یک منبع درآمد دیگر، آن را به عنوان جاذبه‌ای دیگر برای جلب نظر کاربران آیفون مورد استفاده قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات