کالبدشکافی آیپد پرو اپل

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
اپل فروش آیپد پرو را که به عنوان بزرگ‌ترین تبلت این کمپانی شناخته می‌شود، روز گذشته آغاز کرد. گروه iFixit با تهیه‌ی یکی از این آیپدها اقدام به کالبد شکافی این محصول کرده است تا بتوانیم نگاهی به داخل این محصول نیز داشته باشیم.
تبلیغات

گروه iFixit که شهرت زیادی در زمینه‌ی بررسی قطعات داخلی گجت‌های هوشمند دارد، در آخرین کالبدشکافی خود تصمیم گرفت تا محصول جدید اپل یعنی آیپد پرو را مورد بررسی قراردهد و میزان راحتی تعمیر این محصول را مشخص کند. این تبلت بزرگ ۱۲.۹ اینچی با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار و حداکثر قیمت ۱۰۷۹ به فروش می‌رسد و گران قیمت‌ترین آیپد این شرکت نیز به حساب می‌آید.

باتری ۱۰۳۰۷ میلی آمپر ساعتی آیپد پرو بسیار راحت از داخل محصول خارج می‌شود،  اما برای دست یافتن به باتری محصول، تلاش زیادی لازم است چرا که از چسب‌های قدرتمند برای چسباندن قطعات دستگاه استفاده شده و همین موضوع بازکردن محصول را سخت کرده است. در کنار دستگاه پورت جدیدی مشاهده می‌شود. از این پورت برای اتصال کیبورد هوشمند به آیپد استفاده می‌شود.

ipadproteardown13 bf6fc

اپل آیپد پرو دارای صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی است که از تراکم پیکسل ۲۶۴ در هر اینچ استفاده می‌کند. این محصول در کنار سرفیس پرو ۴ مایکروسافت که ۱۲.۳ اینچی است به شکل زیر است. سرفیس پرو ۴ دارای تراکم پیکسل ۲۶۹ در هر اینچ است. از دیگر تفاوت‌های این دو محصول می‌توان به وزن و ضخامت کمتر محصول اپل اشاره کرد. آیپد پرو ۶.۹ میلیمتر ضخامت دارد در حالی که سرفیس پرو ۸.۴۵ میلی‌متری است.

zmu6iggxgdrm6rxb.medium 8f90b

پس از اینکه صفحه‌ی نمایش تحت حرارت قرارگرفت، قدرت چسب‌های نگه دارنده ی آن کم شده و می‌توان این صفحه را از قاب با استفاده از ابزار مخصوص جدا کرد. با توجه به اینکه برد اصلی آیپد در وسط آن قراردارد، کابل اتصال دهنده‌ی برد به صفحه نمایش نیز در وسط آیپد قراردارد که جداسازی آن را کمی دشوار می‌کند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود در پشت صفحه‌ی نمایش، باتری دستگاه و هم‌چنین ۴ اسپیکر این محصول قابل مشاهده هستند. در آیپد ایر ۲ بیشتر این فضا به باتری اختصاص داده شده بود ولی اکنون اسپیکرها نیز فضای قابل توجهی را اشغال کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا میزانی از ظرفیت باتری کاسته شود چرا که فضای اشغال شده توسط اسپیکرها تقریبا نصف اندازه‌ی باتری است. اپل نهایت دقت را در تقسیم وزن بین باتری‌ها و اسپیکرها داشته تا دو طرف دستگاه کاملا هم وزن باشند. اگر اسپیکر در این دستگاه به کار گرفته نشده بود ظرفیت باتری می‌توانست ۵۰ درصد بیشتر باشد.

ox5w1ge4qeqtqlyf.medium d8fe0

در مرحله‌ی بعدی به سراغ دوربین‌های این دستگاه بزرگ می‌رویم.

ipadproteardown17 0abbc

اپل برای اولین بار در آیپدهای خودش از قاب محافظ برای مراقبت از برد اصلی استفاده کرده است. این محافظ را در ابتدا باز می‌کنیم تا به برد دستگاه دسترسی پیدا کنیم.

ipadproteardown16 e04d9

نکته‌ی جالب درباره‌ی اسپیکرهای آیپد پرو این است که با اینکه ظرفیت این ۴ بلندگو یکی است ولی با توجه به نحوه‌ی قرارگرفتن دستگاه اسپیکرهایی که رو به سمت بالا هستند و رو به سمت میز و یا زمین قرارندارند صدای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا کیفیت صدا بهتر به نظر برسد. با خروج اسپیکرها دسترسی به برد اصلی ممکن شد.

ipadproteardown18 609bc
ipadproteardown11 659bd

پس از خارج کردن برد اصلی ، باتری ها را نیز از داخل قاب خارج می‌کنیم و تقریبا کالبدشکافی این محصول تمام شده است. آخرین قطعه‌ی باقی مانده نیز پورت اتصال کیبورد است که به سختی و به کمک فشار زیاد این پورت را نیز از دستگاه خارج کردیم.

ipadproteardown4 0a8f6
ipadproteardown14 55e21

گروه iFixit پس از بررسی میزان راحتی تعمیرکردن نمره‌ی ۳ را از ۱۰ به آیپد پرو داد. پایین بودن این عدد نشان از سخت بودن تعمیر آن دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات