جتسون TX1، ابررایانه قابل حمل انویدیا با تمرکز بر یادگیری ماشین

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده GPU در دنیا، کیت توسعه‌دهندگان جتسون TX1 را به منظور ارائه‌ی قابلیت‌های یادگیری ماشین برای ابزارهای کوچک قابل حمل توسعه داده است.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان سخت‌افزار که به دنبال راهی سریع برای اضافه کردن یادگیری ماشین به ابزارهای خود هستند می‌توانند خشنود باشند، چرا که انویدیا به یاری آنها آمده است. این کمپانی که تخصصش تولید پردازنده‌های گرافیکی است، ماژول ویژه‌ای برای توسعه‌دهندگان به نام جتسون TX1 را معرفی کرده که تمرکز اصلی آن روی یادگیری ماشین است. این ابزار می‌تواند زمان لازم برای ساخت ماشینی که بر پایه محاسبات مبتنی بر ورودی دینامیک است را کاهش دهد. این ماژول می‌تواند در ابزارها و فناوری‌های مختلف مثل پهپادهای خودران، تشخیص چهره و تحلیل رفتاری در بین جمعیت و بینایی ماشین کاربرد داشته باشد.

کیت توسعه TX1 جایگزین انویدیا TK1 شده که پارسال عرضه شده بود. این سوپرکامپیوتر کوچک یک ترافلاپس قدرت پردازشی دارد، از اترنت و وای‌فای 802.11ac پشتیبانی می‌کند، با توان زیر ۱۰۰ وات کار می‌کند و سیستم عامل پیش‌فرض نصب شده روی آن لینوکس است. البته شما می‌توانید روی آن، Doom را هم بازی کنید. کیت توسعه‌دهندگان TX1 از ۱۲ نوامبر برای پیش‌فروش آماده می‌شود و عرضه آن از ۱۶ نوامبر آغاز خواهد شد. قیمت این کیت ۵۹۹ دلار خواهد بود و دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند آن را با قیمت ۲۹۹ دلار تهیه کنند. خود ماژول به صورت مجزا نیز در سه‌ماهه اول ۲۰۱۶ با قیمت ۲۹۹ دلار ارائه خواهد شد.

با ارائه TX1، کمپانی‌های کوچکی که منابع مالی غول‌های دره سیلیکون را در اختیار ندارند نیز می‌توانند ابزارهای کوچک خود را تولید کنند.

جن-هسون هوانگ، مدیرعامل انویدیا در کنفرانسی در سان فرانسیسکو گفت:

معماری کامپیوتر از اساس در حال تغییر است و ما به وضوح شاهد این تغییر هستیم.

وی به این موضوع اشاره کرد که جی‌پی‌یو‌ها باعث می‌شوند که قدرت محاسباتی لازم برای قابلیت‌های یادگیری ماشین، مثل آنهایی که در فیسبوک، گوگل و یوتیوب برای تشخیص تصویر به کار گرفته می‌شوند، تامین شود. با ارائه TX1 به بازار، کمپانی‌های کوچکی که منابع مالی و انسانی غول‌های دره سیلیکون را در اختیار ندارند نیز می‌توانند ابزارهای کوچک خود را تولید کنند. هوانگ در ادامه افزود:

ما می‌خواهیم یادگیری ماشین را دموکراتیزه کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات