احتمال ساخت نکسوس‌های بعدی توسط گوگل

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طبق سنت هر سال، امسال هم ساخت گوشی پرچمدارش را به شرکت‌های دیگر سپرد و برخلاف همیشه که یک گوشی تولید می‌کرد، امسال اقدام به ساخت دو گوشی هوشمند کرد. با این حال شایعات حاکی از آن است که گوگل قصد ندارد از سال آینده ساخت سخت‌افزار گوشی‌هایش را به شرکت‌های موبایلی بسپارد و ظاهرا در صدد است که تولید گوشی را خود به عهده بگیرد.
تبلیغات

با وجود اخباری که درباره‌ی تولید بخش سخت‌افزاری گوشی توسط گوگل منتشر شده، چنانچه تصمیم این غول جستجوگر برای ساخت گوشی‌های نکسوس تایید شود، گوگل باید با شرکت‌هایی همچون HTC، سامسونگ و سونی برای تولید محصولات اندرویدی بالارده رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده، این تصمیم هنوز در حال بررسی است و تایید نهایی نشده، ولی چنانچه این اتفاق رخ دهد می‌تواند یکی از تصمیمات جالب و هیجانی گوگل برای علاقه‌مندان به نکسوس باشد. گوگل در سری های قبلی نکسوس با شرکت‌های سازنده‌ی تلفن همراه همکاری می‌کرد و نسخه‌ی اندروید توسط گوگل و بدنه گوشی توسط یک شرکت دیگر همچون سامسونگ، ال‌جی یا موتورولا ساخته می‌شد.

ممکن است گوگل با اقدام برای ساخت گوشی، بتواند رقیب جدی برای دیگر شرکت‌های تکنولوژی شود. اگرچه این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده، ولی تصور آن هم دور از انتظار نیست، چون گوگل چندی پیش گوگل گلس را خودش تولید کرد. با ساخت تلفن همراه نکسوس، گوگل می‌تواند علاوه بر کنترل داشتن روی سیستم عامل اندروید که برای نکسوس عرضه می‌شود، کیفیت سخت افزار این تلفن همراه را نیز تحت نظر بگیرد. مایکروسافت مدتی است که با ساخت لپ تاپ‌های سرفیس و تبلت‌ها علاوه بر سیستم عامل در بخش سخت افزار نیز ایده‌های خودش را پیاده می‌کند. آیا گوگل نیز این مسیر مایکروسافت را پیش خواهد گرفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات