کوالکام ساعاتی پیش از معرفی، اسنپدراگون 820 را فاقد مشکلات حرارتی خواند

سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ که موفقیتی چندانی را برای کوالکام به همراه نداشت، این کمپانی درصدد حضور پرقدرتی در بازار تراشه‌ها با اسنپدراگون ۸۲۰ است. به نظر می‌رسد روز موعود فرا رسیده و کوالکام نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار خود را امروز معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

 انتشار شایعات در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام از بهار سال جاری آغاز شده است. با وجود مشکلاتی که اسنپدراگون ۸۱۰ داشت، کوالکام سعی دارد تا با عرضه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به روز‌های تاریک خود پایان دهد. به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام طی مراسمی که امروز برگزار خواهد شد، بصورت رسمی رونمایی می‌شود.

ساعاتی پیش از معرفی رسمی نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار کوالکام، مدیر بازاریابی این کمپانی در توییتر اظهار نظر جالبی کرده است. وی اعلام کرده که اسنپدراگون ۸۲۰ موفق شده تا پیش نیازهای حرارتی مربوط به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را پشت سر بگذارد. با وجود انتشار گزارش‌های متعدد در خصوص وجود مشکلات حرارتی اسنپدراگون ۸۱۰، کوالکام همواره این موضوع را تکذیب کرده است. البته در مورد رفع شدن مشکلات حرارتی در اسنپدراگون ۸۲۰ نیز باید به این نکته اشاره کرد که عرضه‌ی اولین گوشی‌هوشمند مبتنی بر این تراشه همه چیز را مشخص خواهد کرد.

براساس شایعات و گمانه‌هایی که تا به امروز در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام منتشر شده، این تراشه از وجود چهار هسته‌ پردازشی برخوردار است. کوالکام در اسنپدراگون ۸۲۰ دوباره به سمت استفاده از هسته‌های اختصاصی خود رفته که گویا هایدار نام دارند. همچنین این کمپانی آدرنو ۵۳۰ را به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی در این تراشه مورد استفاده قرار داده است. پشتیبانی از حافظه‌ی رم دو کاناله LPDDR 4، ارتباط ال تی ای Cat 10 و هاب مخصوص سنسور‌ها که همیشه فعال بوده و انرژی کمی استفاده می‌کند از جمله‌ی دیگر قابلیت‌های این تراشه است. کوالکام اخیرا تایید کرده که اسنپدراگون ۸۲۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری را طی فرآیند FinFET توسعه داده است. با توجه به شرایط و قرائن مربوط به مشخصات فنی این تراشه می‌توان حدس زد که این تراشه توسط سامسونگ توسعه خواهد یافت که فناوری لازم برای تولید این چنین تراشه‌هایی را در اختیار دارد.

باید دید کوالکام با عرضه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند موفقیت‌های پیشین خود را دوباره تکرار کند یا خیر؟ این کمپانی با عرضه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ بخشی از بازار را از دست داد و انتشار اخبار در خصوص گرم شدن بیش از حد این تراشه باعث افزایش دید منفی نسبت به این تراشه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات