با میز کار حرفه‌ای Altwork Station بیشتر آشنا شویم

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
از آنجا که تحقیقات نشان می‌دهند نشستن به مدت طولانی پشت میزکار برای سلامتی افراد مضر است، میزهای کار پیشرفته کم‌کم در ادارات پیشرو در زمینه‌ی فناوری جای خود را پیدا می‌کنند. اگر پول کافی برای خرید این گونه میزها دارید شاید خوب باشد تا نگاهی به میز کار Altwork Station بیاندازید.
تبلیغات

میز کار Altwork Station  به تازگی معرفی شده و پیش فروش آن با قیمت ۳۹۰۰ دلار آغاز شده است. هرچند که این قیمت بالایی برای یک میزکار محسوب می‌شود، ولی قابلیت‌هایی که این میز کار در اختیار شما قرار می‌دهد هم در نوع خود کم‌نظیر است. 

این میز تنظیمات شخصی سازی زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در صورتی که او مایل به کار کردن در شرایط مختلف باشد به راحتی بتواند میز را طبق سلیقه‌ی خود تنظیم کند. به لطف مهندسی فوق‌العاده‌ی این میز کار، کاربر چه در حالت نشسته، درازکش یا حتی ایستاده می‌تواند به راحتی با سیستم خود کار کند. هرچند ممکن است از دید یک کاربر عادی این امکانات چندان نکته‌ی خاصی نباشد، ولی چیزی از ارزش‌های کار تیم Altwork کم نمی‌شود. 

در نگاه اول میز کار جدید Altwork Station شبیه به یک میز پیشرفته دندانپزشکی است.  جای راحتی برای نشستن و البته بازوی بلندی که از سمت چپ میز جدا می شود و لپتاپ یا نمایشگر شما  را نگاه می‌دارد. 

Screenshot2015 10 2717.27.06

بر روی سطح این میز، تنظیمات کنترل میز وجود دارد که به کمک آن می‌توانیم ارتفاع میز را به میزان دلخواه تنظیم کنیم. وقتی ارتفاع به میزان دلخواه شما رسید به راحتی می‌توانید آن را ذخیره کنید و به راحتی بین حالت نشسته و ایستاده تغییر وضعیت دهید.  همچنین شما پس از استقرار در پشت این میز کار و تنظیم حالت‌های مختلف نمایشگرها و صندلی قادر خواهید بود تا قسمت دیگری از صندلی را برای پشتیبانی از پاهای خود بیرون بیاورید به این ترتیب شباهت این میز به میز دندانپزشکی تقریبا تکمیل می‌شود. 

جالب‌تر از همه این که این میز تا جایی که بخواهید خم می‌شود و به همراه شما نمایشگر نیز حرکت می‌کند تا در موقعیت دید مناسب  شما قرار بگیرد. به این ترتیب درست مثل این است که در تخت خود خوابید باشید‌؛ با این تفاوت که حالا نمایشگرها در بهترین نقطه در جلوی چشمان شما هستند. ضمن این که هر فاصله‌ای که برای چشمان خود تا نمایشگر یا دستان خود تا کیبورد تعیین کرده باشید، در حالت خوابیده هم دست نخورده باقی می ماند بنابراین وقتی موقعیت خود را تغییر می‌دهید نیازی به تغییر در تنظیمات ندارید. 

چه وویگت -مدیر عامل این شرکت با شرکت‌های مهندسی هوافضا که سخت‌افزارهای پیشرفته را طراحی می‌کنند همکاری داشته و تجربیات او در زمینه طراحی آن سخت‌افزارها حالا در میز کار Altwork Station هم بخوبی دیده می‌شود. 

Screenshot2015 10 2717.26.06

باوجود مهندسی فوق‌العاده‌ی Altwork Station ولی باز هم این میز کار برای همه مناسب نیست و دلیل این امر هم فقط قیمت بالای آن نیست. این میز کار واقعا بزرگ و سنگین است. بنابراین از بسیاری از درهای منازل  رد نمی‌شود و وزن ۹۵ کیلوگرمی آن، حمل و نقل این میز کار را دشوارتر هم می‌کند. البته برای این که میز بتواند وزن شما، نمایشگرها و سایر لوازم را تحمل کند و امکان قرارگیری شما در موقعیت‌های مختلف را فراهم کند باید چنین وزنی هم داشته باشد. همچنین چنین ابعاد و وزنی به این مفهوم است  که باید از این میز در جایی استفاده کنید که مطمئن هستید تا مدت‌ها نیازی به جابجایی میز وجود ندارد. اگرچه چرخ‌هایی در زیر این میز کار وجود دارد، ولی بازهم حرکت دادن میزی با این ابعاد و وزن کار سختی است. 

شرکت Altwork‌ از نیمه‌ی سال ۲۰۱۶ تحویل این میزهای کار را آغاز خواهد کرد. اما یک نکته‌ی جالب دیگر هنوز باقی مانده است. قیمت ۳۹۰۰ دلاری برای افرادی است که این میز کار را در حال حاضر پیش خرید می کنند؛ پس از اتمام دوره پیش خرید، این میز با قیمت ۵۹۰۰ دلار به فروش خواهد رفت. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که ایا شرکت Altwork‌ با تقاضای خوبی از سوی مشتریان برای خرید این میز کار روبرو خواهد شد یا خیر. بدون شک اگر این میز به فروش خوبی دست یابد راه برای تولید میزهایی از این دست با قیمت مناسب‌تر هموارتر می‌شود. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات