نتایج بنچمارک تراشه‌ی مبتنی بر هسته‌ی Mongoose سامسونگ، نشان از قدرت بالای آن دارد

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌های اخیر اطلاعاتی در رابطه با آخرین نسل از تراشه‌ی سامسونگ با عنوان با کد اکسینوس M1 مبتنی بر تراشه‌های Mongoose منتشر شده بود. ساعاتی پیش آخرین نتایج بنچمارک منتسب به این گوشی هوشمند منتشر شده که نشان از قدرت سخت‌افزاری آن دارد.
تبلیغات

پس از انتشار شایعاتی در رابطه با تراشه‌ی جدید سامسونگ که مبتنی بر هسته‌هایی با نام Mongoose با اکسینوس M1 منتشر شده بود، حال نتایج جدید بنچمارک گیک بنچ این تراشه‌ منتشر شده است. یک ماه پیش نیز نتایج بنچمارک منتسب به این تراشه منتشر شده بود که با کنار هم قرار دادن دو نتیجه‌ی بنچمارک می‌توان به روشنی دید که سامسونگ در تلاش است تا عملکرد هسته‌های اختصاصی خود و در مجموع عملکرد تراشه‌ی جدیدش را بیش از پیش بهبود بخشد. اکسینوس M1 که با کد اکسینوس ۸۸۹۰ نیز شناخته می‌شود، از وجود هسته‌های پردازشی با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز بهره می‌برد. این تراشه در حالت چند هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۶٫۹۰۸ و در حال تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۲٫۲۹۴ شده است.

Mongoose

این تراشه در حالت ذخیره‌ی انرژی نیز رکوردهای بسیار جالب توجهی را از خود به جای گذاشته است. برای مثال در مقایسه با اکسینوس ۷۴۲۰، تراشه‌ی مبتنی بر هسته‌های مبتنی Mongoose بسیار بهتر عمل کرده است. اکسینوس ۷۴۲۰ از وجود چهار هسته ی پردازشی Cortex-A57 و چهار هسته‌ی Cortex-A53 بهره می برد.نتیجه کسب شده توسط تراشه‌ی جدید سامسونگ در حالت تک هسته‌ای ذخیره‌ی انرژی ۱۷۱۰ است، در حالی که اکسینوس ۷۴۲۰ تنها ۱۴۸۶ امتیاز کسب کرده است. اختلاف این دو تراشه در حالت چند هسته‌ای و بهره‌گیری از حالت ذخیره‌ی انرژی به ۱۰۰ امتیاز کاهش می‌یابد.

با نگاهی به جدول فوق می‌توان به روشنی دید که تراشه‌ی اکسینوس M1 به راحتی در حالت چند هسته‌ای، تراشه‌ی A9 اپل را پشت سر می‌گذارد، اما در مورد حالت تک هسته‌ای تراشه‌ی اپل پیشتاز است. به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی این تراشه به بازار باقی است و سامسونگ می‌تواند این تراشه را بیش از پیش بهبود بخشد.

براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ برای تولید انبوه تراشه‌‌‌ی اکسینوس M1 به بازه‌ای ۹ تا ۱۲ ماهه نیازمند است. از این‌رو نمی‌توان انتظار داشت که این تراشه همراه با گلکسی اس ۷ سامسونگ روانه‌ی بازار شود. احتمالا این تراشه همراه با نسل بعدی گلکسی نوت روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات