سود سامسونگ درسه ماهه‌ی سوم، ۸۰ درصد رشد داشته است

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اطلاعات ابتدایی در باره‌ی عملکرد مالی این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ ارائه کرده است و در آن خبر از رشد ۷۹.۸ درصدی در سود این شرکت نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته داده است.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده که سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ یعنی در فاصله‌ی ماه‌های جولای تا سپتامبر به رقم ۷.۳ تریلیون ون معادل ۶.۲۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته‌ی میلادی ۷۹.۸ درصد رشده داشته است.

براساس گزارش رویترز این بزرگ‌ترین رشد در درآمد و سود سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود. تحلیل‌گر بلومبرگ نیز نوشته است که این اولین فصل سامسونگ طی ۷ فصل گذشته است که با رشد درآمد نسبت به سال گذشته سپرسی می‌شود.

سامسونگ در شرایطی، رشد درآمد و سود را تجربه می کند که گزارش شده بود فروش پرچمدار سری S این شرکت کاهش یافته و این کمپانی مجبور به کاهش قیمت آن در اکثر بازارهای جهانی شده است.

یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های سامسونگ که باعث سوددهی این شرکت شده است بخش تولید نیمه‌هادی‌ها است. سامسونگ امسال نیز یکی از دو تامین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌ی A9 بکار گرفته شده در محصولات اپل است و از این بابت درآمد قابل ملاحظه‌ای را بدست آورده است. بلومبرگ معتقد است که سامسونگ از بخش تولید تراشه‌های خود درآمد ۳ میلیارد دلاری را کسب کرده که ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. احتمالا فروش بالای گوشی‌های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس خود یکی از عوامل افزایش بخش تولید تراشه‌های سامسونگ است.

گزارش کامل مالی سامسونگ اواخر ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات