سرفیس پرو 4 معرفی شد: صفحه‌ی نمایش ۱۲.۳ اینچی، پردازنده‌ی اسکای لیک و سنسور اثر انگشت

سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
همانطور که انتظار می‌رفت مایکروسافت پس از گذشت بیش از یک سال از زمان عرضه‌ی سرفیس پرو ۳، نسل جدید این محصول محبوب و دوست داشتنی را پس از عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 دقایقی پیش مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس خود در شهر نیویورک در کنار گوشی‌های هوشمند لومیا، نسل جدید سرفیس را معرفی کرد. نسل جدید سرفیس پرو مایکروسافت از وجود سنسور اثر انگشت روی کیبرد، پردازنده‌ی نسل ششمی اینتل یا همان اسکای لیک، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و سیستم خنک کننده‌ی هیبریدی بهره می‌برد. همچنین باید به حافظه‌‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی این محصول نیز اشاره کنیم. مایکروسافت همچون نسل پیشین قلم را نیز با این محصول همراه کرده تا کاربرانی که دوست دارند با قلم کار کنند، بتوانند از وجود آن بهره ببرند. البته نباید بارزترین ویژگی این محصول را که همان ویندوز ۱۰ است از یاد برد. پانوس پانای با اشاره به ویژگی‌های سرفیس پرو ۴ مایکروسافت به این نکته اشاره می‌کند که سرفیس باعث تغییراتی بسیاری در ابزارهای تولید شده توسط سایر کمپانی نیز شده است. 

نمایشگر ۱۲.۳ اینچی این تبلت از حاشیه‌ی بسیار باریکی بهره می‌برد. این صفحه‌ی نمایش از پنج میلیون پیکسل تشکیل شده که از این‌رو تراکم پیکسلی این تبلت را به بیش از ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ افزایش داده است. ضمنا باید به بهره‌گیری از فناوری پیکسل سنس نیز اشاره کرد. مایکروسافت برای محافظت از صفحه‌ی نمایش سرفیس پرو ۴ از لایه‌ی گوریلا گلس ۴ به ضخامت ۰.۴ میلی‌متر بهره برده است. مایکروسافت سرفیس پرو ۴ را به گونه‌ای توسعه داده تا با تمام کاورهای کیبورد کنونی این کمپانی نیز همخوانی داشته باشد؛ از این‌رو کاربران می‌توانند در صورت داشتن کاورهای مختلف عرضه شده برای سرفیس پرو ۳، از آن‌ها در محصول جدید استفاده کنند.

مایکروسافت همچون نسل گذشته، سرفیس پرو ۴ را به همراه یک قلم روانه‌ی بازار کرده است. این قلم دارای ۱۰۲۴ سطح از فشار است که نشان از دقت بالای آن دارد. این قلم نیازمند یک ناحیه‌ی خاص برای قرار گرفتن در کنار سرفیس نیست و می‌تواند با خاصیت مغناطیسی به سرفیس ۴ بچسبد. 

مایکروسافت مدعی است که سرفیس پرو ۴ باریک‌ترین گجتی است که با بهره‌گیری از پردازنده‌های سری Core اینتل روانه‌ی بازار خواهد شد. ردموندی‌ها تغییراتی را در این محصول ایجاد کرده و به گونه‌ای آن را بهبود داده‌اند که حتی برای کاربران محسوس نیست. این تغییرات شامل کاهش ضخامت پوشش گوریلا گلس ۴ مورد استفاده است. همانطور که در سطرهای بالا نیز اشاره کردیم، ضخامت این پوشش تنها ۰.۴ میلی‌متر است. مایکروسافت همچنین تراشه‌‌‌ی مخصوصی را با نام G5 توسعه داده که از فناوری نوری استفاده می‌کند. وظیفه‌ی این تراشه بهبود هر چه بیشتر تجربه‌ی لمس در سرفیس پرو ۴ است. مایکروسافت سرفیس پرو ۴ را با هیچ یک از تبلت‌های موجود در بازار مقایسه نکرده و بقیه‌ی محصولات را فاقد فاکتورهای کافی برای مقایسه عنوان می‌کند. سرفیس پرو ۴ در مقایسه با مک بوک ایر اپل از نظر پردازشی ۵۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند. 

مایکروسافت پیش خرید سرفیس پرو ۴ را با قیمت ۸۹۹ دلار آغاز کرده و این محصول را از ۴ آبان (۲۶ اکتبر) به بازار عرضه خواهد کرد. مایکروسافت امشب طوفانی به راه انداخته که به واقع همه را متحیر خویش کرده است.

Surface 1
Surface 2
Surface 3
Surface 4
Surface 5
Surface 7
Surface 6
Surface 8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات