بخش تولید سنسورهای دوربین سونی مستقل می‌شود

سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سونی از انجام یک بازسازی در بخش تولید ماژول‌های سخت‌افزاری خود خبر داد که شامل بخش تولید سنسورهای دوربین این کمپانی نیز می‌شود. ژاپنی‌ها در نظر دارند تا بخش تولید سنسورهای دوربین خود را در یک ساختار مستقل از بدنه‌ی کمپانی جدا کنند. این مجموعه‌ی جدید با عنوان Sony Semiconductor Solutions به کار ادامه خواهد داد.
تبلیغات

سونی از انجام یک بازسازی در کمپانی خود خبر داده است. براساس اطلاعات ارائه شده، ژاپنی‌ها در نظر دارند تا تغییراتی را در بخش تولید ماژول‌های سخت‌افزاری که شامل تولید باتری، حافظه و بخش تولید سنسور است، ایجاد کنند. بخش تولید سنسورهای دوربین این کمپانی بزرگ که جزو معدود بخش‌های سودده سونی است، از این پس تحت عنوان Sony Semiconductor Solutions به کار ادامه خواهد داد.

بخش‌هایی از کمپانی که فرآیند تولید و طراحی نیمه‌رساناهای کمپانی را در اختیار دارند، شامل Sony Semicondutor Corporation و Sony LSI Design هستند که از این پس به عنوان یکی از کمپانی‌های تابع شرکت تازه تاسیس به فعالیت خواهند پرداخت. همچنین بخش تولید حافظه‌های داخلی سونی نیز تحت نظر Sony Storage and Devices Corporation به کار ادامه خواهد داد. همچنین باید به بخش تولید باتری نیز اشاره کرد که زیر نظر Sony Energy Devices Corporation به کار ادامه خواهد داد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که فعالیت مستقل بخش سنسورها به معنای جدا شدن این بخش نظیر آنچه که در کامپیوترهای وایو شاهد آن بودیم، نخواهد بود. براساس اطلاعات ارائه شده این سیاست‌ها در جهت اجرای سیاست‌های کازو هیرای برای جدا کردن بخش‌های مختلف کمپانی و داشتن کنترل بیشتر روی انواع تولیدکننده‌ها است. سونی سال گذشته نیز این سیاست را برای بخش براویا اجرا کرد، بطوریکه هم اکنون بخش صوتی و تصویری این کمپانی بصورت مستقل از هم فعالیت می‌کنند.

سونی با انتشار بیانیه‌ای اجرای چنین سیاستی را در جهت افزایش مسئولیت پذیری در قبال سهامداران و اجرای بهتر استراتژی‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری در بخش‌های مختلف اعلام کرده است.

سونی را باید در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سنسورهای مورد استفاده در دوربین‌های تلفن هوشمند بدانیم. سنسورهای تولید شده توسط سونی در انواع دوربین‌ها نظیر سری آلفای سونی و دوربین‌های DSLR نیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته نباید سنسورهای سونی را که در گوشی‌های هوشمند اپل، شیائومی و نکسوس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، از یاد برد. در فصل‌های اخیر که همواره با شاخص‌های منفی در رابطه با عملکرد دور از انتظار بخش‌‌های مختلف کمپانی همراه شده، بخش تولید سنسور بسیار خوب عمل کرده است.

حال باید دید که در پیش گرفتن این سیاست چگونه می‌تواند به بهبود عملکرد سونی کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات