پوشش زنده مراسم «ابزارهای ویندوز 10» مایکروسافت در زومیت: پایان یافت

سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
امروز راس ساعت ۱۷:۳۰، کمپانی مایکروسافت طی مراسمی اختصاصی از جدیدترین محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل رونمایی خواهد کرد. سرفیس پرو ۴، لومیا ۹۵۰ و شاید یک گجت پوشیدنی مهم‌ترین ابزارهایی هستند که ردموندی‌ها در این مراسم قصد رونمایی از آنها را دارند.
تبلیغات

مایکروسافت امروز عصر، یک رویداد بزرگ را در شهر نیویورک برگزار می‌کند. در کنفرانس «ابزارهای ویندوز ۱۰» شاهد ارائه محصولات جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ خواهیم بود. سرفیس پرو ۴ احتمالا جدیدترین محصول مایکروسافت از خانواده سرفیس خواهد بود. پس از استقبال نسبتا خوبی که از سرفیس پرو ۳ شد، مایکروسافت امیدوار است که نسخه جدید این محصول هیبریدی بتواند موفقیت‌های بیشتری را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد. شایعات خبر از معرفی سرفیس پرو ۴ در دو نسخه‌ی ۱۲ و ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل می‌دهند. همچنین گفته می‌شود سرفیس پرو جدید تقریبا بدون حاشیه بوده و از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد کرد. به علاوه بهترین نسخه‌ی سرفیس پرو ۴ از لحاظ سخت‌افزاری، دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود.

در بخش موبایل، مایکروسافت مدت‌ها است که تلفن پرچمداری روانه بازار نکرده است. پس از لومیا ۹۳۰ که با نام نوکیا روانه بازار شد، فنلاندی‌ها بخش تلفن هوشمند خود و برند لومیا را به ردموندی‌ها فروختند و حالا پس از گذشت نزدیک به دو سال می‌توانیم پرچمدار جدید لومیا را (این بار با برند مایکروسافت) شاهد باشیم. لومیا 950 و 950XL احتمالا قدرتمندترین تلفن‌های ویندوز فون خواهند بود که تا کنون ارائه شده‌اند. احتمالا تنها تفاوت نسخه XL با نسخه اصلی در ابعاد بزرگ‌تر آن باشد.

چند روز پیش تصویری از تلفن پرچمدار لومیا فاش شد که علاوه بر این که قابل تعویض بودن باتری لومیا 950XL را نشان می‌داد، گویای ظرفیت باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی آن نیز بود. همچنین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که مایکروسافت در لومیا ۹۵۰ از فریم فلزی بهره برده است. تصاویر فاش شده دیگری نشان می‌دادند که لومیاهای جدید دارای فلش سه‌گانه LED بوده و از دو سیم کارت  پشتیبانی می‌کنند. به علاوه شاهد دیود اشعه مادون قرمز در پنل جلوی دو گوشی خواهیم بود که به اسکنر عنبیه‌ی چشم کمک خواهند کرد.

در کنار این دو تلفن پرچمدار یک محصول پایین رده با نام لومیا ۵۵۰ هم معرفی می‌شود. لومیا ۵۵۰ در چهار رنگ آبی، قرمز، سفید و مشکی عرضه خواهد شد. این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون ۲۱۰ در کنار یک گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی اَمولد با رزولوشن 720p به همراه ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و باتری ۱۹۰۵ میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات لومیا ۵۵۰ است.

به همراه این گوشی‌ها نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل نیز ارائه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین تغییرات این نسخه امکان سفارشی‌سازی ظاهری بیشتر دستگاه است. در اسکرین‌شات‌هایی که چند روز پیش لو رفته بود برخی قابلیت‌های نسخه نهایی این سیستم عامل مشخص شدند.

دیگر محصولی که می‌توانیم در کنفرانس امروز انتظار معرفی آن را داشته باشیم، مایکروسافت بند جدید یا حتی ابزار پوشیدنی با فرم فکتور دیگری از سوی مایکروسافت است. پس راس ساعت ۵:۳۰ عصر امروز ما را در زومیت با پوشش زنده کنفرانس مایکروسافت همراهی کنید.

این صفحه به طور خودکار بروزرسانی می‌شود...

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات