تغییرات آتی ویندوز 10 موبایل در اسکرین‌شات‌های جدید فاش شد

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز اینسایدرها که در برنامه‌ی دریافت نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی ویندوز ۱۰ موبایل قرار دارند باید خوشحال باشند که مایکروسافت همچنان روی بیلد جدیدی از این سیستم‌عامل کار می‌کند. گفته می‌شود در صورت عدم بروز مشکل این بلید تا پایان هفته‌ی جاری منتشر خواهد شد که در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات‌های آن را ببینید.
تبلیغات

 تعداد زیادی از کاربران ویندوزفون به عنوان اینسایدر در برنامه‌ی انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش فنی ویندوز ۱۰ موبایل قرار دارند و به نظر می‌رسد همچنان ارائه‌ی نسخه‌های جدید بیلد این سیستم‌عامل ادامه دارد و به زودی در صورت عدم بروز مشکل باید منتظر نسخه‌ی ۱۰۵۳۶ با تغییرات و امکانات جدید باشیم.

newbuild1

وب‌سایت وین‌بتا که از منابع خبری مرتبط به مایکروسافت و سرویس‌های این غول نرم‌افزاری است، توانسته اسکرین‌شات‌هایی از نسخه‌ی بیلد جدید به دست آورد که در صورت پشت سر گذاشتن تست‌های داخلی به زودی منتشر خواهد شد. البته این وب‌سایت اشاره کرده که نمی‌تواند شماره دقیق این بیلد را منتشر کند.

اولین قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند اندازه‌ی متون را بر روی صفحه‌نمایش تغییر دهند که به مدیریت DPI روی کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها شباهت دارد. روی دستگاهی با روزلوشن بالا، کوچک شدن اندازه متن به شما کمک می‌کند تا در منوی استارت ستون‌های بیشتری داشته باشید و اپلیکیشن‌ها نیز بتوانند به صورت همزمان محتوای بیشتری را نمایش دهند. برای مثال کاربران لومیا 930 سرانجام می‌توانند مانند دارندگان لومیا 1520 از ۴ ستون در منوی استارت استفاده کنند.

newbuild5

البته دستگاه‌هایی که رزولوشن نمایشگر آنها پایین‌تر است نیز می‌توانند از امکان تغییر اندازه‌ی متون بهره ببرند؛ ولی در اکثر مواقع خبری از یک ستون اضافی در منوی استارت نیست. با این وجود حجم زیادی از محتوای نشان داده شده در اپلیکیشن‌ها قابل تنظیم است.

یکی دیگر از امکانات اضافی بیلد جدید به فعال‌سازی حالت توسعه‌دهندگان یا Developer Mode بستگی دارد که در ادامه می‌توانید تصویر آن را مشاهده کنید.

newbuild2

اما در نهایت به گفته‌ی این منبع خبری، بیلد بعدی از نظر عملکرد نهایی سیستم‌عامل شامل مشکلات و باگ‌های صفحه‌‌ی قفل و لگ‌های مربوط به باز کردن نوتیفیکیشن سنتر (مرکز هشدارها) بهبود زیادی داشته است. بیلد بعدی خیلی خوب به نظر می‌رسد و اگر مایکروسافت تا پایان هفته آن را منتشر کند، بسیاری از کاربران خوشحال خواهند شد. لازم به یادآوری است که فردا راس ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه کنفرانس مایکروسافت برای معرفی محصولات جدید این شرکت آغاز خواهد شد که می‌توانید همچون گذشته با اخبار مرتبط با آن همراه زومیت همراه باشید.

newbuild3
newbuild4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات