۱۰ تصویری که چگونگی یافتن آب روی مریخ را تشریح می کند

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
هفته‌ی گذشته ناسا با برگزاری کنفرانسی بصورت رسمی تایید کرد که در روی کره‌ی مریخ آب وجود دارد. در ادامه به تماشای ۱۰ تصویری خواهیم پرداخت که در طول سال‌های گذشته نقشی انکارناپذیر در فرآیند رسیدن به این نتیجه برای ناسا ایفا کرده است.
تبلیغات

 هرچند پیش از این نیز گمانه‌هایی در خصوص یافتن آب روی ماه عنوان شده بود، اما هفته‌ی گذشته ناسا با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی رسما از وجود آب روی کره‌ی مریخ پرده برداشت. نتیجه‌گیری ناسا حاصل چندین سال تحقیقات و تصویربرداری از سطح این کره است که در نهایت دانشمندان را به این نتیجه رسانده است. در ادامه تصاویری را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به تاریخ پی بردن به وجود آب در روی سطح کره‌ی مریخ نگاهی کرد.

ناسا در جریان برگزاری مراسم خود بصورت قطعی اعلام کرد که روی کره‌ی مریخ آب وجود دارد. در تصاویر جدید منتشر شده از این کره می‌توان به روشنی حرکت و جابجا شدن آب روی سطح کره‌ی مریخ را دید. آخرین تصاویر منتشر شده از کره‌ی مریخ بسیار زیبا و جالب توجه هستند و این تصاویر نقش بسیار مهمی در کشف وجود آب روی کره‌ی زمین داشته‌اند. البته نباید تصاویر ثبت شده در ده سال اخیر را از یاد برد که دید بهتری را از کره‌ی مریخ در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

در ادامه تصاویری را از سطح مریخ به نمایش خواهیم گذاشت که شامل تصاویر برگرفته از اولین تحقیقات روی مریخ در سال ۲۰۱۱ تا جدیدترین آن‌ها است که هفته‌ی گذشته منتشر شده است.

تصویر زیر نمایی هوایی از آبراه‌های مریخ را نمایش می‌دهد.

Mars 1

تصویر زیر رگه‌های آب را در ناحیه‌ی کوهستانی مریخ نمایش می‌دهد.

Mars 2
Mars 3

تصویر مورد نظر Corprate Chasma را نمایش می‌دهد که براساس باور محققان سرچشمه‌ی آب‌های موجود در سطح مریخ است.

Mars 5
Mars 6

 تصویر زیر نمایی منحصربفرد به فرد از وجود آب روی کره‌ی زمین را نشان می‌دهد که در آن آب موفق به شکافتن سطح مریخ و باز کردن راه خود شده‌اند.

Mars 11

تصویر زیر نمایی از کانال‌های ژولی را نمایش می‌دهد که در سال ۲۰۰۷ کشف شده‌اند.

Mars 8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات