در جریان «پشت و رو»، جدیدترین شاهکار استودیو پیکسار که داستانش در ذهن یک دختر یازده ساله میگذرد، یا درگیر مفاهیم روانشناختی عمیق فیلم بودم یا بغضهایم یکی پس از دیگری میترکید و اشک میریختم. میدانم اشک ریختن پای انیمیشنهای پیکسار چیز جدیدی نیست. چون برخی از تاریکترین لحظات زندگی، غمناکترین خلوتهای انسانی و پاکترین احساساتِ کودکی را میتوانید در انیمیشنهای کودکانهی آنها تجربه کنید، اما باید به شما هشدار دهم که «پشت و رو» دست تمام کارهای دیگر پیکسار را در این زمینه از پشت قفل زده و همچون یک تراژدی سوزناک، قلبتان را به دهانتان میآورد و با داستانگویی پُرجزییات و بینظیرش به مرز جدیدی در حوزهی انیمیشنسازی و فرهنگ عامه تبدیل میشود. «پشت و رو» دقیقا همان حسی را دارد که وقتی برای اولینبار بهترین آثار پیکسار را میدیدیم، در وجودمان میجوشید؛ همان حسی که باعث میشد دهانمان از شگفتی باز بماند و باور نکنیم که درحال دیدن چنین تصاویر، کاراکترها و مفاهیمی در قالب یک انیمیشن هستیم. با این تفاوت که پیکسار این بار این حس «ویژه» را بعد از تجربههایی مثل «وال-ای»، «بالا» و «داستان اسباببازی ۳» تکرار کرده است و با توجه به اینکه «پشت و رو» بیشتر از تمام کارهای این استودیو به منبع الهام آنها، یعنی آثار هایائو میازاکی نزدیک است.
برای مشاهده کامل مطلب گیشه: معرفی فیلم انیمیشن Inside Out به زومجی مراجعه کنید.
اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین میتوانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحهی اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم میتوانید هر جا و هر لحظه از داغترین مطالب زومجی مطلع شوید.
نظرات