غول مخابراتی کره جنوبی به دنبال عرضه عمومی شبکه 5G تا پنج سال آینده است

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر شهروندان کره‌ی جنوبی از سریع‌ترین اینترنت دنیا بهره می‌برند و با سرعت متوسط ۲۴.۶ مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شوند. بنابراین دور از انتظار نیست که اولین شبکه‌ی 5G دنیا به وسیله‌ی یکی از اپراتورهای این کشور وارد دنیای تجاری و مصرف‌کنندگان شود.
تبلیغات

شرکت مخابراتی SK Telecom به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی کره‌ی جنوبی در مراسم بازگشایی مرکز تحقیقاتی جدید خود در روز پنجشنبه اعلام کرد که این این شرکت قصد دارد تا برای اولین بار شبکه‌ی 5G را به مشترکین خود ارائه کند. در همین راستا مدیرعامل این شرکت ادعا می‌کند که گروه تحت مدیریت وی از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف فروگذاری نخواهد کرد.

مرکز تحقیقاتی جدید شرکت SKT با همکاری شرکت‌های بزرگی همچون نوکیا، اینتل، سامسونگ، اریکسون و شرکت آلمانی رود اند شوارتز با هدف توسعه و آزمایش فناوری‌های نوین ارتباطی در نزدیکی شهر سئول افتتاح شده است. غول مخابراتی کره‌ی جنوبی اعلام کرده تا سال ۲۰۱۷ نسل پنجم از شبکه‌ی تلفن‌های همراه را به صورت آزمایشی راه‌اندازی و تا سال ۲۰۲۰ به صورت کامل برای عموم عرضه خواهد کرد.

شبکه‌ی 5G نسل پیشرفته‌تری از شبکه‌ی 4G LTE است که سرعتی هزار برابر بیشتر از نسل قدیمی خود برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از شبکه‌ی 5G می‌توان با سرعت ۱۹.۱ گیگابیت بر ثانیه به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل شد؛ در حالیکه با شبکه‌ی 4G این سرعت برابر با ۲۵ مگابیت بر ثانیه است. این اعداد نشان می‌دهند که یک فیلم با حجم ۲ گیگابایت را در کسری از ثانیه می‌توان دانلود کرد.

با این حال شرکت SKT تنها شرکت فعال در حوزه‌ی 5G نیست و شرکت‌های مطرح دیگری چون Verizon نیز از پیشتازان این عرصه به حساب می‌آیند. شرکت آمریکایی Verizon اعلام کرده تا سال آینده اولین شبکه‌ی نسل پنجم را به صورت آزمایش راه‌اندازی و تا سال ۲۰۱۷ به صورت محدود وارد بازار مصرف‌کنندگان خواهد کرد. شرکت استرالیایی Telstra نیز به دنبال بهره‌برداری از پنجمین نسل از شبکه‌ی تلفن همراه تا سال ۲۰۲۰ است. با توجه به اطلاعاتی که Verizon منتشر کرده نسل پنجم شبکه‌ی تلفن‌های همراه سی تا پنجاه برابر از شبکه‌ی حال حاضر کشور آمریکا سریع‌تر است. در همین زمینه نیز مدیر عامل اریکسون با استقبال از توسعه‌ی شبکه‌ی 5G به افزایش سرعت تحقیقات در زمینه اینترنت اشیاء امیدوار بوده؛ چرا که با افزایش سرعت اینترنت می‌توان تعداد اشیای مختلف و حجم داده‌های شبکه را به طور چشم‌گیری بهبود داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات